מחקר בבריטניה: האנטישמיות כלפי חרדים גבוהה יותר

מחקר חדש מעלה כי יהודים חרדים או דתיים נתקלים באנטישמיות יותר מיהודים שלא נושאים סממני זיהוי. ומדוע 59% מהמותקפים לא מדווחים למשטרה? הנתונים (בתפוצות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודים חרדים (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מחקר בריטי חדש קובע כי האנטישמיות כלפי יהודים חרדים גבוהה מהאנטישמיות כלפי יהודים אחרים ומצייר תמונת מצב מטרידה באשר לרדיפת היהודים בבריטניה. את הסקר ביצע אתר "AntiSemitismWatch".

הסקר נערך בתקופת מרץ-מאי 2015 והשתתפו בו 356 יהודים חרדים ודתיים. 56% מהם אמרו כי הם חסידים או חרדים, והשאר יהודים דתיים מסוגים שונים.

77% מהמשתתפים בסקר אמרו כי חוו אנטישמיות בשנה שקדמה לשאלון, 49% היו עדים או נתקלו בלפחות שלושה תקריות אנטישמיות ו-8% נתקלו ביותר מ-10 מקרי אנטישמיות.

82% מהמשיבים אמרו כי הם נתקלו באנטישמיות מילולית, 38% טענו למעשי הטרדה/הפחדה, 30% נתקלו באנטישמיות אך בצורה לא ישירה, ל-23% נגרם נזק ברכוש, ו-10% אחוז מהנשאלים השיב כי חווה תקיפת אנטישמית פיזית. 3% בלבד השיבו כי נתקלו באנטישמיות במקום עבודתם.

מהסקר עלה כי למרות העלייה בכמות האירועים, רוב המותקפים לא דיווחו עליהם למשטרה. "59% מהמשתתפים בסקר לא דיווחו למשטרה או לארגונים העוסקים בנושא, מה שגורם לנתונים הרשמיים של האנטישמיות בבריטניה להיות לא מדוייקים".

ולמה הם לא מדווחים? 70% מהלא מדווחים אמרו כי הם סבורים שדבר לא יקרה או ישתנה אם ידווחו לרשויות. מבין אלה שכן דיווחו על תקריות אנטישמיות 54% היו מרוצים מתגובת המשטרה.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר