היכן מנהיג "שובו בנים"?

הרב ברלנד בשבוע שעבר: "אלו הימים האחרונים שלי בהולנד"

מה היעד הבא של מנהיג "שובו בנים"? חסידיו מספרים כי בשבוע שקדם להיעלמותו אמר הרב אליעזר ברלנד לחסידיו: "אלו הימים האחרונים שלי בהולנד, תחזרו לארץ". מקורב: הרב הצליח לברוח (בעולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
נתיבי הבריחה של הרב ברלנד. מה היעד הבא? (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת, גוגל מפות)

היעלמות הרב ברלנד: יממה נוספת עברה מאז נותק הקשר בין חסידי "שובו בנים" למנהיגם הרב אליעזר ברלנד. חסידיו של הרב השוהים בהולנד מנסים לאתרו, אך בתוך הקהילה הולכת וגוברת ההערכה כי הרב הצליח להימלט מהולנד למדינה בה אין הסכם הסגרה לישראל.

היעלמותו המסתורית של הרב ברלנד מגיע כשבוע לאחר שבית המשפט העליון בהולנד החליט להסגירו לישראל. כאמור מרגע ההחלטה ועד לשעות אלו אין קשר בין החסידים לרב ולמקורביו. בכירי הקהילה השוהים בישראל מספרים כי הם מנסים לאתר טלפונית את הקבוצה הקרובה שנמצאת סביב הרב, אך לטענתם כל הטלפונים שהיו ברשותם נותקו ומקום מסתורם אינו יודע.

לדברי גורמים בקהילת שובו שבנים שנפגשו עם הרב ברלנד ביום ראשון בשבוע שעבר, הוא אמר להם: "תחזרו לארץ, אלו הימים האחרונים שלי בהולנד". גם הרב דרור צנעני, מהרבנים הקרובים ביותר לרב ברלנד, אמר היום לחסידי הקהילה שלפי המידע שיש בידו הרב עזב את הולנד ועבר למדינה עמה אין לישראל הסכם הסגרה.

כמו כן, מאות מחסידיו של הרב השוהים בהולנד נמצאים בדילמה, לחזור לארץ או לחכות לרב?. "חלק עוזבים וחוזרים לארץ וחלק נשארים בהולנד בכדי לקבל הודעה היכן נמצא הרב ואז לצאת בטיסה ישירה ליעד החדש" אומר גורם בקהילה.

עם זאת יודגש, עד כה אין שום אישור לידיעה כי הרב אליעזר ברלנד הצליח לצאת מהולנד. הנתון היחיד שמאומת הוא שהרב וקבוצת מקורביו ניתקו קשר מאז החלטת בית המשפט העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר