דרמת ענק ביוון: הציבור אמר לא לתנאי אירופה

לאחר 12 שעות הצבעה במשאל העם ביוון עולה ניצחון למחנה המתנגד לתנאים האירופים. מה שאמור להוביל לדחיית תכנית החילוץ האירופית ואף ליציאתה של יוון מגוש היורו (חדשות,בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דגלי האיחוד ויוון (צילום: שאטרסטוק)

מדגמים שפורסמו הערב (ראשון), 12 שעות לאחר פתיחת הקלפיות ביוון מצביעים על דרמה גדולה: רוב היוונים אמרו "לא" לתכנית החילוץ של אירופה מהמשבר הכלכלי. כל ששת ערוצי הטלוויזיה היוניים הצביעו על ניצחון המחנה המתנגד לאירופה שבעצם קורא לעזוב את גוש האירו ואולי גם את האיחוד.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי היא והנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד "יבצעו הערכת מצב וימשיכו בשיתוף הפעולה הצרפתי-גרמניה בסוגייה". מרקל תגיע מחר לצרפת כדי לדון יחד עם הנשיא בתוצאות משאל העם ולהעריך את השלכות ההצבעה.

עם פרסום תוצאות המדגמים צייץ בטוויטר שר ההגנה של יוון פאנוס קאמנוס כי "איש לא יסחט את היוונים". לדבריו, מדובר בניצחון לדמוקרטיה. "לא יפחידו את העם היווני". במפלגת השמאל "סיריזה" השולטת ביוון אמרו כי "היוונים הוכיחו שהם רוצים להישאר באירופה כחברים שווים ולא כמושבה בעלת חוב".

משאל העם הגיע לאחר קריסה כלכלית ביוון. החוב הממשלתי עומד במדינה על 340 מיליארד אירו. ראש הממשלה אלכסיס ציפראס הפנה את השאלה כיצד לנהוג לציבור - האם לתמוך בתכנית החילוץ של האיחוד האירופי - מה שאומר שיוון תקבל על עצמה את התנאים הנוקשים של המלווים, או דחייה של התכנית שעשויה להוביל ליציאה של יוון מגוש היורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר