האדמו"ר הנמלט

התביעה בהולנד מודה: הרב אליעזר ברלנד נעלם

התביעה בהולנד פרסמה הודעה רשמית לפיה אבד הקשר עם הרב אליעזר ברלנד. "אנחנו בודקים היכן נמצא הרב, אין לנו קשר עמו". הבהירו: "יש לרב ברלנד עד מחר ליצור איתנו קשר" (חדשות, חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
להיכן ברח הרב ברלנד? (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

היעלמות הרב ברלנד: בשעות הצהריים (שני) הודיעה התביעה בהולנד רשמית כי לא ידוע לה להיכן נעלם בימים האחרונים הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים". כזכור, הרב ברלנד נעדר מזה כשבוע והקשר בינו ובין החסידים נותק.

דובר התביעה אמר לכלי התקשורת: "אין לנו כרגע קשר עם הרב ואנו בודקים היכן הוא נמצא". לדבריו: "על הרב ליצור קשר עם המשטרה עד מחר, יום שלישי. אז נדע האם הוא ברח מהמדינה או לא".

יצויין, כי הרב ברלנד היה אמור להגיע היום לתחנת המשטרה המקומית בכדי לחתום נוכחות, וזאת בשל צו ההסגרה העומד נגדו. הרב כמובן לא הופיע בתחנת המשטרה ובהולנד החלו להאמין סופית כי הרב אכן עזב את גבולות המדינה. בכלי התקשורת המקומיים נאמר כי "הרב ופמלייתו הסתובבו ברחבי הולנד, אך בכל מקום אליו הם הגיעו התקבלו תלונות רבות על כך שהם הפכו למטרד עבור השכנים".

(נתיב הבריחה של הרב ברלנד)

עם הרב נמצאים שלושה אנשים הנחשבים לקרובים ביותר אליו. אלו ניתקו את מכשירי הסלולרי שלהם וככל הנראה עומדים מאחורי מבצע הבריחה מגבולות הולנד. גורם רשמי ב'שובו בנים' המקורב לרב אמר הערב ל"כיכר השבת": "יש נתון אחד, הרב לא הגיע לתחנת המשטרה. הנתון הזה מוכיח לכאורה שהרב עזב את המדינה. אנחנו לא יודעים דברים ברורים כי הקשר עם העוזרים והרב נותק".

בדיוק לפני שבוע פסק בית המשפט העליון בהולנד כי הרב אליעזר ברלנד יוסגר לישראל. מיד לאחר שהשופטים פרסמו את פסק הדין שלהם, הרב ומקורביו נעלמו. גם חסידיו של הרב הנמצאים בהולנד לא יודעים היכן הרב נמצא וחלקם החלו לעשות את דרכם חזרה בישראל.

בקרב חסידיו של הרב בטוחים רבים כי הוא הצליח להימלט מגבולות המדינה והגיע למדינה אחרת עמה אין לישראל הסכם הסגרה. עד כה לא התקבל אישור רשמי לידיעה כי הרב הצליח לצאת מגבולות הולנד, אך כאמור כעת התביעה המקומית הודיעה לכלי התקשורת כי הקשר עם הרב אבד.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", גורמים בקהילת שובו שבנים שנפגשו עם הרב ברלנד ביום ראשון בשבוע שעבר, טוענים כי הרב אמר להם: "תחזרו לארץ, אלו הימים האחרונים שלי בהולנד". גם הרב דרור צנעני, מהרבנים הקרובים ביותר לרב ברלנד, אמר לחסידי הקהילה שלפי המידע שיש בידו הרב עזב את הולנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר