מוח שליט על הלב: 13 דברים שאנשים חזקים מנטלית לא עושים

אנשים בעלי חוסן נפשי מנהלים בתבונה את רגשותיהם, מחשבותיהם והתנהגותם באופן שיסייע להם להצליח בחיים, ולא להפך. הנה 13 דברים שאנשים חזקים מנטלית פשוט לא עושים (אימון אישי)

הסוד של אנשים חזקים נפשית: מוח שליט על הלב (צילום: shutterstock)

איימי מורין, עובדת סוציאלית ומומחית בינלאומית לבניית חוסן נפשי, אספה 13 סעיפים שאנשים חזקים מנטלית מדלגים עליהם בדרך להצלחה:

1. הם לא מבזבזים זמן ברחמים עצמיים

אנשים חזקים מנטלית לא יושבים לשעת רחמים על הנסיבות האומללות שגרמו להם לתוצאות לא רצויות, או איך אחרים התייחסו אליהם. במקום זאת, הם לוקחים אחריות ומבינים שהחיים לא תמיד קלים או הוגנים.

2. הם לא נותנים לשלוט בהם

אנשים חזקים מנטלית לא מאפשרים לאחרים לשלוט בהם, ונמנעים ממשפטים מקטינים כמו: "הבוס שלי גורם לי להרגיש רע". הם מבינים שהזכות לשלוט ברגשותיהם שמורה רק להם, ויש להם בחירה כיצד להגיב.

3. הם לא נרתעים משינויים

אנשים חזקים מנטלית אינם מנסים להימנע משינויים. במקום זאת, הם מקדמים בברכה כל שינוי (בהנחה ואינו פוגע בהם) ומוכנים להתגמש. הם מבינים שהשינוי בלתי נמנע ומאמינים ביכולות שלהם להתאים את עצמם למצב.

4. הם לא מבזבזים אנרגיה על דברים שהם לא יכולים לשלוט בהם

לא תשמעו אנשים חזקים מנטלית מתלוננים על פקקי תנועה, או המטען שהלך לאיבוד. הם מתמקדים בדברים שהם יכולים לשלוט עליהם, ומכירים בכך שלעתים, הדבר היחיד שהם יכולים לשלוט הוא היחס שלהם למצב.

5. הם לא דואגים לרצות את כולם כל הזמן

אנשים חזקים מנטלית מכירים בכך שהם לא צריכים לרצות את כולם כל הזמן. הם לא מפחדים להגיד לא או להעיר כשצריך. הם שואפים להיות אדיבים והוגנים, אבל יכולים להתמודד היטב מול אנשים שמתעצבנים שהם לא עשו אותם מאושרים.

6. הם לא מפחדים לקחת סיכונים מחושבים

אנשים חזקים מנטלית לא לוקחים סיכונים פזיזים או טיפשיים, אבל הם לא חוששים לקחת סיכונים מחושבים. הם משקיעים זמן ושוקלים היטב את הסיכונים והיתרונות לפני קבלת החלטה גדולה, ויקבלו מידע מלא על החסרונות הפוטנציאליים לפני שהם נוקטים בפעולה.

7. הם לא מתעכבים על מה שכבר קרה

אנשים חזקים מנטלית לעולם לא יבזבזו זמן להתעכב על מה שקרה, ובטח שלא ייחלו שדברים יתרחשו באופן שונה. עם זאת, הם לא שוכחים את העבר, וישתדלו להפיק את הלקחים הנכונים. במקום לפנטז על ימי הזוהר שהיו ואינם, הם חיים בהווה ומתכננים את העתיד.

8. הם לא חוזרים על אותן הטעויות שוב ושוב

אנשים חזקים מנטלית לוקחים אחריות על ההתנהגות שלהם ולומדים משגגות העבר. כתוצאה מכך, הם לא חוזרים על אותן טעויות שוב ושוב, אלא מנסים להשתפר ומקבלים החלטות טובות יותר לעתיד.

9. הם לא נחלשים מול הצלחה של אחרים

אנשים חזקים מנטלית יכולים להעריך ולחגוג הצלחה של אנשים אחרים, בלי תחושות נלוות של קנאה. הם לא מרגישים מרומים כאשר אחרים 'עולים' עליהם. במקום זאת, הם מכירים בכך שההצלחה מגיעה עם עבודה קשה, והם מוכנים לעבוד קשה בשביל הסיכוי לזכות בה גם.

10. הם לא מוותרים אחרי הכישלון הראשון

אנשים חזקים מנטלית לא רואים בכישלון סיבה לוותר. במקום זאת, הם משתמשים בכישלון כהזדמנות לגדול ולהשתפר. הם מוכנים להמשיך לנסות עד שהם מצליחים.

11. הם לא מפחדים להיות לבד

אנשים חזקים מנטלית יכולים להיות לבד עם עצמם, ולא חוששים משתיקה. הם לא מפחדים להתייחד עם המחשבות שלהם ואף משתמשים ב'השבתה' ככלי פרודוקטיבי יעיל. הם נהנים מחברת עצמם ואינם תלויים באחרים שיספקו להם תמיכה ובידור, אלא מאושרים גם לבד.

12. הם לא מרגישים שהעולם חייב להם משהו

אנשים חזקים מנטלית לא מרגישים שהם זכאים לדברים בחיים. קו המחשבה שלהם אינו בנוי על כך שהעולם חייב להם משהו. במקום זאת, הם מחפשים הזדמנויות להצליח בהתבסס על היתרונות הטבעיים שלהם.

13. הם לא מצפים לתוצאות מיידיות

בין אם הם עובדים על שיפור בריאותם או התחילו פרויקט חדש, אנשים חזקים מנטלית אינם מצפים לתוצאות מיידיות. במקום זאת, הם משקיעים זמן וכישורים על הצד הטוב ביותר, ומבינים שלשינוי אמיתי לוקח זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר