בררנות באוכל עלולה להשמין אתכם

זוהי הסיבה המשכנעת ביותר לאתגר את החך עם מזונות מגוונים: מחקר מצא כי אכלנים "הרפתקניים" שלא נרתעו ממגוון מאכלים, היו בריאים יותר מאכלנים בררנים שנטו להשמנה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
התפריט שלכם נשמע מעניין, אבל לא, תודה (צילום: shutterstock)

לכל אחד יש את העדפות המזון שלו: זיתים? תביאו כמה שיותר, טונה? ביג נו נו. עם זאת, הנה סיבה חדשה ודי משכנעת לאתגר את החך במזונות מגוונים, והכל - כדי להגן על היקף המותניים שלכם.

אוניברסיטת קורנל, ניו יורק, פרסמה לאחרונה מחקר לפיו לבררנות באוכל קשר חיובי עם BMI נמוך יותר. כלומר, ככל שאתם בררניים יותר באוכל, כך מדד מסת הגוף שלכם, המודד את היחס בין המשקל לגובה, בעל ערכים נמוכים יותר.

המחקר, בו השתתפו כ-500 נשים מכל רחבי ארה"ב, מצא כי אכלנים "הרפתקניים" היו בעלי משקל בריא יותר ואף פעילים יותר מבחינה גופנית, מאשר אכלנים בררנים, שנטו להביע דאגה מכל קלוריה נוספת באוכל שלהם, ונמנעו מאכילת מזונות בעלי ערכים תזונתיים בריאים פחות.

אז איך הופכים ל"ניאופייל" (neophile) - הגדרה לאדם שמתעניין בדברים חדשים וחדשניים - זה פשוט. נסו להכניס לתפריט היומי מאכלים שגרתיים פחות כמו לשון בקר או פולנטה, ובאופן כללי אל תירתעו ממאכלים שונים. זכרו, אחרי הכל זה המשקל שעומד כאן על הכף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר