הכדור בידיים של אריה דרעי

בית הדין לעבודה: אין היתר לשחק כדורגל בשבת, זה פלילי

שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גילצר הטילה פצצה על עולם הספורט הישראלי כאשר קבעה כי על פי החוק אסור לקיים משחקי כדורגל בשבת. לדבריה, רק השר דרעי יכול לאשר זאת (ספורט, בארץ)

שרון מנדל | כיכר השבת |
מגרש כדורגל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דרמה בספורט הישראלי: שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גילצר הטילה בצהריים (חמישי) פצצה על עולם הספורט הישראלי כאשר קבעה כי על פי החוק אסור לקיים משחקי כדורגל בשבת.

בנוסף קבעה השופטת כי כל המשחקים הנערכים כיום בשבתות הם בניגוד לחוק וכי היחיד שיכול לאשר להם את קיום המשחקים בשבת הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי בתוקף תפקידו כשר הכלכלה.

במסגרת דיון שהתקיים בבית הדין לעבודה בעקבות עתירה של שחקנים מהליגה הלאומית המבקשים שלא לחייב אותם לשחק בשבת, קבעה השופטת שבכל הליגות אסור לקיים משחקים בשבת.

"אם לליגת העל אין היתר העסקה בשבת, לפי החוק אסור לעבוד שם", ציינה השופטת.

באשר למשחק הקרוב שאמור היה להתקיים בשבת הקרובה, כאשר השחקנים הדתיים התנגדו לעלות למגרש בשבת קודש, הציעה השופטת פשרה: "המשחק יסתיים לפחות שעה לפני כניסת השבת. לגבי מוצאי שבת, שעה אחרי בהתאמה, זה הפתרון לדעתי, אחרת יכול להיות שנצטרך לבטל את המשחק".

מיד לאחר מכן הטילה את הפצצה, ואמרה: "כרגע אין לכם היתר לעבוד בשבת. אתם פועלים בניגוד לחוק. תבקשו משר הכלכלה (אריה דרעי. י"כ) היתר לכך. אם לליגת העל אין אפילו היתר העסקה בשבת, לפי החוק במדינת ישראל אתם לא יכולים לעבוד בשבת. אני לא אתן לכך הכשר, לא אתן אישור למעשה פלילי".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי שיגר מכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב וליו"ר התאחדות הספורט עופר עיני בבקשה להעביר את משחקי הכדורגל של הליגה הלאומית מימי שבת, זאת בעקבות בקשת שחקנים מהליגה שלא להשתתף במשחקים בשבת.

"קבלתי היום את פנייתם של עשרות שחקנים מהליגה הלאומית, בה הם מוחים כי בניגוד לשנים קודמות, הם התבשרו ע"י מנהלת הליגה, כי יאלצו לשחק בשבתות בעונת הכדורגל הקרובה", כתב דרעי במכתבו, "החלטת מנהלת הליגה לשחק בשבתות, לאחר שנים בהם לא התקיימו משחקים בליגה זו בשבתות, גרמה למורת רוח רבה בקרב השחקנים המסורתיים".

"שחקנים אלו פנו אלי", סיפר דרעי, "להסתדרות ולארגון שחקני הכדורגל ובקשו לשנות את מועדי המשחקים כפי שהיה עד היום, כדי שלא יאלצו לחלל את השבת, לשמור על אורח החיים הדתי שלהם ולהמשיך ולהתפרנס ממשחק הכדורגל".

דרעי פנה לשרה ולממונים: "בתור המופקדים על תחום הספורט במדינת ישראל, אני פונה אליכם לשנות את החלטת מנהלת הליגה ולהעביר את המשחקים שנקבעו לימי שבת לאחד מימי השבוע או למוצאי שבת כפי שהיה בשנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר