אחרי סגירת "באים לבנקאים"

האקטיביסט החברתי ברק כהן פותח מתחרה לפייסבוק - בקבוק נט

אחרי שעמוד הפייסבוק שלו "באים לבנקאים", שפעל כנגד מנהלי הבנקים הוסר מפייסבוק, האקטיביסט החברתי ברק כהן, החליט לפתוח רשת חברתית מתחרה בשם בקבוק. נט, רוצים להירשם? (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: דף הפייסבוק של ברק כהן)

ברק כהן VS מארק צוקרברג: פייסבוק ידועה במדיניות הנוקשה שלהם, הרשת החברתית הגדולה בעולם בחרה בשנה האחרונה לבצע מספר פעולות שנויות במחלוקת, כמו הורדת עמוד הפייסבוק הפופולרי 'סטטוסים מצייצים', ולאחר מכן חסימת העמוד "באים לבנקאים", של הפעיל החברתי האקטביסט עו"ד ברק כהן.

אלא שבעוד אבי לן ראה בעיניים כלות כיצד פייסבוק ממוטטת את האימפריה הויראלית שבנה, ולאחר מכן החליט לפתוח אתר אינטרנט. ברק כהן שהתפרסם בעקבות פעילותו יוצאת הדופן כנגד בכירי הבנקאים בישראל, החליט כי הוא פשוט יפתח רשת חברתית מתחרה לפייסבוק.

בהודעה שהעלה היום (רביעי) כהן לעמוד הפייסבוק שלו (שנחסם גם הוא בעבר זמנית), הודיע על פתיחת אתר backbook.net (בקבוק. נט).

הוא מסביר: "מה עושים כשפייסבוק מסירים לך דף בגלל שפתחת חזית אזרחית נגד שרי אריסון הגנבת? פותחים פייסבוק חדש. לא, לא דף פייסבוק חדש. רשת חברתית חדשה. עצמאית. רשת חברתית שיש בה את כל הפונקציות של הרשת החברתית המוכרת, אבל עם אפשרות לתוספות שפייסבוק לא מאפשר. והעיקר, המתג משוחרר מהידיים המסחריות והאינטרסנטיות של עדי סופר תאני וחבריה. גם לנו אינטרס. לפעול לייסוד דמוקרטיה בארץ. לכל יושביה ויושבותיה. בשוויון אזרחי מלא".

כהן מדגיש, כי בשלב הנוכחי מדובר ברשת חברתית המיועדת לפעילים אקטיביסטים, שיוכלו ליצור קבוצות פעילות בהם יוכלו חברי קבוצות הפעילים לשתף באופן חופשי כל העולה על רוחם ללא צנזורה. אך למרות זאת יוכלו המשתמשים לבחור לשתף חלק מהתכנים דווקא בפייסבוק, כשחברים בקבוצה יוכלו להגדיר את עצמם כמפיצים, אז הפוסטים יופצו בפייסבוק דרך החשבונות שלהם.

כהן אומר ל"כיכר השבת" כי את האתר הקים יחד עם חבריו, וחברו ערן ורד עמד מאחורי ההקמה הטכנית. כהן מסביר בשיחה כי "מדובר ברשת חברתית שתנסה לתת מענה לצורך של אקטיביסטים בעצמאות. בשלב הראשון אם כן, נבקש לקבץ ברשת קהילה אקטיביסטית הפועלים נגד עוולות המוסדות השלטוניים. בשלב הראשון הרשת לא מיועדת לכלל, אלא לקהילת מתנגדי שלטון הדיכוי הפועל בארץ. אנחנו מקווים שהרשת תספק תשתית נוחה לפעילות.".

כהן פונה גם לציבור החרדי, ואומר כי "אנחנו רואים כמובן בחלקים מסויימים בחברה החרדית שותפים להתנגדות למשטר".

אנחנו רק תוהים אם צוקרברג יהיה סבלן הפעם וייתן לפוסט הקורא תיגר על ה"בייבי" שלו להמשיך להתקיים.

וכך נראה עמוד הפעילות של באים לבנקאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר