צפו בווידאו

טראמפ נגד בוש: מדיניות ההגירה שלי הייתה מונעת את הפיגוע בבנייני התאומים

המיליארדר האמריקני דונלד טראמפ המתמודד לנשיאות ארה"ב תקף את מדיניות ההגירה של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש וטען כי היא הובילה לפיגועים בבנייני התאומים. צפו בקטע מדברי טראמפ (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: shutterstock)

המיליארדר האמריקני דונלד טראמפ, המתמודד בבחירות הפנימיות במפלגה הרפובליקנית בניסיון להתמודד ב-2016 לנשיאות ארה"ב, תקף בתחילת השבוע (ראשון) את מדיניות ההגירה של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש הבן וטען כי היא גרמה לפיגועי ה-11 בספטבמר. לפי טראמפ, לו הוא היה בתפקיד והיה מיישם את מדיניות ההגירה שלו, מתקפת הטרור הייתה נמנעת.

טראמפ בראיון לרשת "פוקס", השבוע

המתקפה של טראמפ הגיעה בעקבות דברי אחיו של הנשיא לשעבר בוש, המועמד ג'ב בוש, שהצהיר כי בזכות אחיו ארה"ב בטוחה יותר. טראמפ התייחס לכך בראיון לרשת "פוקס" ואמר כי "אני לא מאשים אף אחד, אבל מגדלי התאומים קרסו, כך שכשג'ב בוש אומר שאנחנו בטוחים, אז אנחנו לא בטוחים. איבדנו 3,000 אנשים. זו הייתה הקטסטרופה הגדולה ביותר במדינה הזו".

בוש ובכירי הממשל בזמן הפיגוע בבנייני התאומים (צילום: הארכיון הלאומי של ארה"ב)
(צילום: הארכיון הלאומי של ארה"ב)

"אני לא מאשים את ג'ורג' בוש" אמר טראמפ בהמשך, "אבל אני לא רוצה שג'ב יצהיר שאחיו שמר על ביטחוננו כי 11 בספטמבר היה אחד הימים הגרועים בהיסטוריה האמריקנית".

בראיון לרשת CNN הגיב ג'ב בוש לדברים ואמר כי התייחסותו של טראמפ לסוגיות חשובות ולנושאים קשים נעשית כאילו הוא עדיין מגיש תכנית ריאליטי. "אחי הגיב למשבר והוא עשה זאת כפי שהיית מצפה שנשיא יגיב. הוא איחד את המדינה, הוא ארגן את המדינה והוא שמר עלינו בטוחים, ואי אפשר להכחיש את זה. מרבית האמריקנים מאמינים בזה" אמר בוש.

ג'ב בוש, מפגר בסקרים (צילום: shutterstock)

למרות שהעובדה שדבריו של טראמפ הצליחו להרגיז רפובליקנים רבים, הוא עדיין מוביל בסקרים ולפי סקר שערכו רשת NBC והוול סטריל ג'ורנל הוא זוכה לתמיכה של 25 אחוז מהרפובליקנים, מנתח המוח לשעבר בן קרסון זוכה ל-22 אחוז מהתמיכה, מרקו רוביו עם 11 אחוז, טד קרוז עם 9 אחוז וג'ב בוש עם 8 אחוז בלבד מהמצביעים הרפובליקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר