בגלל 'הפצצה' ערבית

הר הבית לפי 'וויז' ו'גוגל מפות': "מוות ליהודים"

בעת חיפוש המילים "מוות ליהודים" בשורת החיפוש של גוגל מפות ובאפליקצית "וויז" מוצג למשתמש המיקום "הר הבית", ככל הנראה בעקבות "הפצצה" של משתמשים. איך קורה כזה דבר? (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומסך)

שוב, הפצצת גוגל גורמת לתוצאה אנטישמית: ההסתה הפלסטינית המשתוללת ברשת בשבועות האחרונים מגיעה כעת גם לשירות המפות הפופולרי בעולם - Google Maps. בעת חיפוש המילים "מוות ליהודים" בשירות, מוצג למשתמש המיקום "הר הבית".

לא רק מפות גוגל מציגה את התוצאה האנטישמית, גם שירות המפות 'וויז' ששייכת לגוגל, מציגה את הר הבית ומיקום נוסף בקרית אונו לאחר שהמשתמש מקיש את השאילתה "מוות ליהודים".

התוצאות בגוגל ובוויז (צילומסך)

הדבר נובע כתוצאה ממה שמכונה 'הפצצת גוגל', במהלכה מאות משתמשים מגדירים בשירות המפות כי מסגד אל אקצא מכונה 'מוות ליהודים'. שירות המפות הפופולרי של גוגל שניזון גם מעדכוני המשתמשים - סבור כי מדובר בדיווח אמין ומוסיף את התוצאה.

אין זו הפעם הראשונה שהפצצת גוגל מכניסה תוצאות פוגענית לשירותי המפות של גוגל. לפני מספר חודשים עדכנו עשרות פעילי ימין קיצוני משתמשי וויז את בית הספר הדו לשוני בירושלים כ'ימח שמם' בעקבות העובדה כי בית הספר מחנך יהודים וערבים באותו המוסד. באותו מקרה טיפלו בוויז במהירות בנושא והערך הוסר ונחסם לעריכה.

מגוגל טרם נמסרה תגובה.

המידע הראשוני הגיע דרך המייל האדום. יש לכם סיפור מעניין? תיעוד בלעדי? שלחו אלינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר