הרס בית הכנסת

רבנים במתקפה חריפה על שופטי בג"צ: גרועים מהגויים

רבנים דתיים לאומיים חתמו על מכתב נגד פסק בית המשפט העליון להרוס את בית הכנסת "איילת השחר": "מעשה חמור שאף אומות העולם נמנעים מלעשותו". קראו לציבור למחות נגד ההרס (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
בג"צ, ארכיון (צילום: פלאש 90)

רבנים נגד בג"ץ: על רקע הכנות הממשלה להריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, חתמו היום (שני) מספר רבנים מהציבור הדתי לאומי בהם הרב דוב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב אלישע וישליצקי, על מכתב בו הם תוקפים את בית משפט העליון וקוראים לציבור לבוא ולהפגין נגד ההריסה הצפויה.

במכתב שעליו חתמו הרבנים נכתב כי ההחלטה הקשה של בג"ץ על החרבת בית הכנסת נובעת מעתירתו של ערבי הנתמך על ידי ארגון שמאל קיצוני המתנגד למוסד ההתיישבות ביש"ע, כשהערבי טוען כי הקרקע עליו בנויה בית הכנסת הייתה שייכת לסבו - זאת למרות שהשטח לכאורה נרכש מערבי אחר שטען כי השטח שלו.

עוד כתבו הרבנים במכתב כי החלטת בית משפט העליון נובעת מניתוק השופטים מהעם היהודי: "לב יהודי לא יכול לקבל החלטה זו בשום פנים ואופן, והיא נובעת מהתעלמות מהקשר של עמ"י לארצו ונחלתו, וזניחת ערכיו וסגולותיו. משמעות החלטה זו היא הידרדרות חמורה ביחסנו לזהותנו ושורשינו".

הרבנים מוסיפים כי מדובר בהידרדרות נוספת של בית המשפט העליון ושל מדינת ישראל, שכן גם בפינוי גוש קטיף נמנעה הממשלה מלהרוס בתי כנסת.

"בית כנסת הוא בית ה' שבכל הדורות, ואף בדורנו, מרגיש עם ישראל קשר אמיץ וחזק אליו, המתבטא בהקמת בתי כנסת רבים ומפוארים בארץ ובעולם, ובהגעת המון עם אליו (לעליית בר מצווה, ביו"כ וכדו'). כבודו והזהירות בקדושתו היא נחלת הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר