זעזוע: קברי אחים של נרצחי סוביבור נבזזו

קברי אחים של אלפי יהודים שנרצחו על ידי הנאצים חוללו ונבזזו ככל הנראה על ידי מחפשי אוצרות מקומיים, כך מדווח אתר ה"דיילי מייל": "אנחנו מעריכים כי הם חיפשו זהב או מתכות" (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אין מנוחה: דיווח באתר ה'דיילי מייל' מעלה כי אנשי אתר ההנצחה האחראיים על מחנה ההשמדה 'סוביבור' בפולין הזדעזעו לגלות כי קברי אחים של אלפי יהודים שנרצחו על ידי הנאצים חוללו ונבזזו ככל הנראה על ידי מחפשי אוצרות מקומיים.

עובדי המוזאון בסוביבור אמרו ל'דיילי טלגרף' כי המחזה המחריד התגלה לאחר עבודות שיקום שהחלו במקום, לדבריהם "הבזיזה ההמונית התגלתה לאחר שבמוזיאון התחילו לעבוד על פרויקט ארכיאולוכי גדול".

"אלא אז כשהתחלנו לחפור גילינו שאנשים כבר חפרו בסמוך למקום שבו עמדו תאי הגזים במחנה מספר 3, גילינו הרבה בורות שלא קשורים לעבודות שלנו, ובוודאות לא נחפרו באופן מקצועי על ידי ארכיאולוגים. אנחנו לא יודעים מי עשה את זה, אבל אנחנו מעריכים כי הם חיפשו זהב או מתכות".

בחפירות השיקום שביצעו הארכיאולוגים מטעם המוזיאון גילו החופרים חפצים אישיים של היהודים שנרצחו בשואה במחנה סוביבור, כולל מספר שיניים מכסף וזהב.

אין זו הפעם הראשונה בה אזרחים פולנים בוזזים קברי יהודים קרבנות השואה, בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, בעת השלטון הסובייטי בפולין חיללו ובזזו אלפי אזרחי פולין קברי אחים של נרצחי השואה בחיפוש אחר חפצי ערך ובהם שיני זהב של הנרצחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר