פולין: מקומיים חפרו קברי יהודים וחיפשו אחר זהב

תושבי כפר פולני שבעבר אוכלס על ידי יהודים, החלו לחפור קברים בבית העלמין היהודי זאת בעקבות הטענה לפיה היהודים נקבר יחד עם הזהב שלהם. "גם ראשי ערים התעניינו בנושא" (חדשות,בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תושבי Głowaczów, כפר קטן בפולין, ביצעו לאחרונה חפירות בקברי שכניהם היהודים לשעבר, זאת בחיפוש אחר זהב שהוטמן לכאורה במקום. כך דווח בג'רוזלם פוסט. ג'וני דניאלס מארגון "From The Depths" סיפר כי קיבל פניות מתושבים בכפר לפיהן מספר קברים נחפרו במסגרת החיפושים.

"כארגון העובד במזרח אירופה" צוטט דניאלס, "לעתים קרובות אנחנו מקבלים פניות על חפירות לחיפוש זהב שמבצעים מקומיים בבתי קברות יהודים". לדבריו, היו גם ראשי ערים שהתענינו בשאלה אם יהודים אכן נקברו בעבר יחד עם הזהב שלהם.

את חפירה שנמצא ביער (צילום מסך מתוך הסרטון שהופץ ברשת)

"אחרי פנייה שלישית למוקד שלנו" סיפר, "בה נמסר לנו מידע לפיו מקומיים מבצעים חפירות בבית הקברות היהודי, החלטנו לצאת לשטח ולבדוק את המצב בעצמנו, מה שראינו זעזע אותי". הוא העיד כי במקום נמצאו מצבות והופלו ואתי חפירה שהושארו על ידי המקומיים בשטח.

קטע וידאו שהופץ ברשת מציג את בית הקברות הישן לאחר החפירות, כאשר את חפירה נראה באדמה לצאת בור שנחפר במקום, ככל הנראה במסגרת החיפושים אחר "זהב שנקבר עם יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר