נפרדים בקדושה

תיעוד בלעדי: הגר"ד יוסף מוסר את השיעור האחרון ב"איילת השחר"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף מסר היום את השיעור האחרון בבית הכנסת "איילת השחר" וזמן קצר לאחר מכן החל פינויו. "הכל שלנו, מתנה מהקדוש ברוך הוא, יש לנו סבלנות". צפו (חרדים)

(באדיבות המצלם)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף מסר הערב (רביעי) את השיעור האחרון בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, זאת לאחר שגיבש פתרון הלכתי לפינוי בית הכנסת.

"אנחנו קוראים את זה בשבועות האחרונים בפרשת השבוע. זה שלנו" אמר הגר"ד יוסף בשיעור. "אנחנו יודעים כולנו, כל ארץ ישראל היא שלנו. זה לא משנה מה אומרים בבית המשפט מה אומרים פה או שם".

הגר"ד יוסף בבית הכנסת, היום (באדיבות המצלם)

"יש לנו סבלנות", אמר הגר"ד יוסף, "אבל הכל שלנו, מתנה של הקדוש ברוך הוא לאברהם יצחק ויעקב". בהמשך דיבר הגר"ד על הרס בתי הכנסת בגוש קטיף ואמר כי "נתנו להם לחלל את זה, לשרוף את זה. באותם הימים של גוש קטיף הרגשנו ממש שריפת בית המקדש. ראינו איך הפירעים הערבים הורסים את בתי הכנסת שלנו".

"אנחנו מאמינים שבקרוב תבוא הגאולה וירושלים תתפשט עד דמשק. גבעת זאב ותל אביב יהיו שכונות בתוך ירושלים".

(באדיבות המצלם)

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הגר"ד יוסך התערב הלכתית בסיפור ואפשר להגיע לפשרה אליה הגיעו גבאי בית הכנסת ומשרד ראש הממשלה.

במסגרת הפתרון שהתווה הרב נקבע כי בית הכנסת לא ייהרס לפני שתוצב הקרווילה החדשה, בטרם יעזבו את בית הכנסת יערכו הרבנים ואנשי בית הכנסת טקס הפקעת הקדושה והעברתו לבית הכנסת החדש וכן בשטח בית הכנסת המפונה לא ייבנו חדרי שירותים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר