ב'יד לאחים' זועמים

שפל חדש: אתר וואלה NEWS מפרסם תוכן שיווקי למיסיונרים

אתר "וואלה! NEWS", מהאתרים הבולטים בישראל, החל לפרסם בימים האחרונים כתבות תוכן שיווקי לארגון מיסיונרי. יד לאחים: "לא קיבלנו כל מענה מהאתר". העורך הראשי: "אנחנו גוף ליברלי" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: משה שי - פלאש 90 וצילום מסך)

שפל חדש: בחודשים האחרונים, יצא ארגון המיסיון "היהודים המשיחיים" בקמפיין נרחב ברשת במטרה לגרום ליהודים להצטרף לתנועה המיסיונרית, שגם מוגדרת על ידי מספר גורמים כ"כת" עד עתה הפרסומות הופיעו בעיקר דרך מודעות גוגל או פייסבוק, אולם כעת מעניק בצעד מפתיע אתר ישראלי משמעותי פרסום רשמי לארגון המיסיונרי.

בימים האחרונים, העלה אתר "וואלה NEWS" מספר כתבות שיווקיות המקדמות את הארגון המיסיונרי "היהודים המשיחיים", בכתבות נכתב בין היתר כי מטרת הארגון אינה משיכת יהודים לנצרות וכי לא מדובר בארגון נוצרי. זאת למרות כי בפסיקת בית משפט העליון מלפני כעשור נקבע כי ארגון היהודים המשיחיים הנו נוצרי ומיסיונרי.

גורמים בארגון 'יד לאחים' עימם שוחחנו, תקפו בצורה חריפה את הנהלת אתר "וואלה NEWS", כשהם טוענים כי מדובר ב"התנהגות מבישה של האתר שנותן לכת נוצרית להכניס תכנים שנועדו לפגוע ביהדות". בשיחה עם "כיכר השבת" מספר הרב שמואל ליפשיץ, מראשי ארגון 'יד לאחים', כי הוא פנה לעורך הראשי של האתר וביקש ממנו להסיר את הפרסום של ארגון המיסיון, אלא שעד עתה הוא לא זכה לכל מענה.

לדבריו, 'יד לאחים' פנה גם ל'גוגל' על מנת שתסיר פרסומים של הארגון המיסיונרי, שפונה לעתים קרובות גם לילדים - דבר האסור על פי חוק המיסיון. הרב ליפשיץ מציין כי "בימים אלו בוחנת חברת גוגל את הפרסומים של הארגון באתרי האינטרנט ובאתר יוטיוב".

הרב ליפשיץ מספר כי במהלך החודשים האחרונים פנה ארגון 'יד לאחים' גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן על מנת שיבדוק את הקמפיינים שמפרסם הארגון ברשת במטרה לגרום ליהודים להמיר את דתם, לטענתו של הרב, מדובר בהפרה של חוק המיסיון.

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין התייחס בשיחה עם "כיכר השבת" לקמפיין המיסיונרי: "מדובר בקמפיין חמור שמנסה להציג את הארגון כ"אנשים נחמדים", אבל לצערי גם החרדים מעדיפים לשתוק כשעיריית ירושלים מציבה עצי אשוח כדי שיוכלו לקבל תקציבים מהעירייה. אנחנו שוקלים לפתוח בחרם על אתר וואלה ולקרוא לכל מי שאיכפת לו לא להיכנס לאתר וואלה".

אבי אלקלעי, העורך הראשי של 'וואלה NEWS', אישר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא אכן קיבל פנייה מארגון יד לאחים, אלא שלטענתו הוא בדק את הטורים המדוברים ולא ראה כי יש בהם קריאה לפעולה להמרת דת. לשאלה אם בעתיד ירצה הארגון לפרסם חומר חומר מיסיונרי הקורא להמרת דת אמר אלקלעי כי האתר ישקול את העניין בהתאם למגבלות חוק המיסיון.

בתגובה רשמית אמר אלקלעי: "הפרסום מותר על פי חוק, וואלה הוא אתר ליברלי עם כמות הגולשים הגדולה בישראל והוא תמיד יביא את מגוון הדעות הכי רחב שהוא יכול להביא לכלל גולשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר