הפיגוע בבואנוס איירס

שר החוץ לשעבר הוקלט: איראן עמדה מאחורי הפיגוע הרצחני ב-1994

הקטור טימרמן, לשעבר שר החוץ של ארגנטינה, הודה בהקלטה שנחשפה על ידי העיתונאי דניאל נסטורו מרדיו "מיטרה" כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע באירע בבואנוס איירס ב-1994 (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הקטור טימרמן (Presidencia de la Nación Argentina - CC BY 2.0)

הקטור טימרמן, לשעבר שר החוץ של ארגנטינה, הודה בהקלטה שנחשפה על ידי העיתונאי דניאל נסטורו מרדיו "מיטרה" כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע באירע בבואנוס איירס בשנת 1994. בפיגוע הקשה נהרגו שמונים וחמישה בני אדם ונפצעו מאות נוספים.

ההקלטה שנחשפה, מתעדת פגישה שנערכה בשנת 2012 בין שר החוץ לשעבר, נשיא הקהילה היהודית בארגנטינה וגורמים נוספים שעסקו בנושא האחריות האיראנית לפיגוע הרצחני.

המשתתפים בישיבה מטעם הקהילה היהודית אמרו בפגישה כי קשה לנהל משא ומתן עם האיראנים מכיוון שהם מסרבים לשתף פעולה. שר החוץ נשמע אומר להם כי "לפני 18 שנה הם הטמינו את הפצצה". בהמשך ההקלטה הוא נשמע אומר: "אל תגידו לי עם מי לנהל משא ומתן. עם מי ננהל מו"מ - עם שוויץ?".

הפיגוע התרחש כאשר נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה, ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופת. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות.

התובע היהודי אלברטו ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש, וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן. בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים, והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית. ניסמן נמצא מת בביתו יום לפני שהציג את ראיותיו.

איראן וארגנטינה חתמו על הסכם המחייב חקירה משותפת של הפיגוע, אולם בית המשפט הארגנטינאי קבע כי ההסכם אינו חוקתי. למרות זאת הנשיאה הקודמת כריסטינה קרישנר, עתרה שוב ושוב ובכך דחתה את ביטול ההסכם. לאחרונה, לאחר עליית ממשלה אוהדת ישראל, הודיע הנשיא החדש מאוריסו מאקרי, כי לא יערער על החלטת בית המשפט ויפתח בחקירה עצמאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר