מחדל?

נפטר החייל האלרגי שאכל אגוזים; אחיו מאשים את צה"ל

החייל שלו חזן, נפטר אמש לאחר שאושפז בעקבות אכילת אגוזים שהוכנסו לאוכל בצבא, להם היה אלרגי. בשיחה עם "כיכר השבת" מעלה אחיו טענות נגד הצבא. צה"ל: הוקמה ועדת חקירה" (צבא)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

מחדל? החייל שלו חזן ז"ל, נפטר אמש (מוצ"ש), בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שבוע לאחר שפונה במצב קשה, בעקבות אכילת חטיף המכיל אגוזים בבסיס הצבאי בו הוא משרת, למרות שהיה אלרגי אליו, לאחר שלא ידע כי המוצר מכיל אלרגנים.

במשפחתו של החייל מפנים אצבע מאשימה לעבר צה"ל, בשיחה עם "כיכר השבת", סיפר אחיו: "שלו שלנו התגייס למשטרה הצבאית רק שמונה ימים לפני שפונה לבית החולים במצב קשה. בארוחת ערב הגישו להם גרנולה אחרי כמה דקות הוא נחנק ואיבד את הכרתו".

אחיו מספר כי "שלו היה ילד עם מודעות עצמית מאוד גבוהה לסוגי האלרגיה שיש לו. הוא תמיד נזהר ושלא יהיה פה שום צל של ספק ששלו ידע שיש אגוזים בארוחת הערב. אנחנו בקשר עם החברים ששהו בחדר האוכל עם שלו וגם להם לא היה מושג שיש אגוזים".

האח מעלה האשמות קשות נגד ההתנהלות של הצבא באירוע: "בתיק הרפואי שלו כתוב במפורש את כל סוגי האלרגיות שיש לו. למה הצבא לא סיפק לו מזרק אפיפן שכל אדם עם אלרגיות מהסוג הזה נושא עליו? למה הרופאים בבסיס לא הזריקו לו לפני שהוא איבד את ההכרה והתחילו פעולות החייאה? למה לתת לו להגיע למצב של איבוד ההכרה? למה כל כך הרבה זמן עד שפינו אותו לבית החולים סורוקה?"

אחי החייל אומר כי הוא מקווה כי מי שאשם במחדל ייתן את הדין ויישא באחריות, על מנת שמקרה כזה לא יחזור על עצמו, בפרט בצה"ל, "אני לא אנוח ולא אשקוט עד שנמצא את כל האשמים ושכל חסרי האחריות האלו יתנו את הדין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך הלילה נפטר טוראי שלו חזן ז"ל. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח. ר' אט"ל, אלוף קובי ברק, החליט על הקמת ועדת חקירה בראשות אל"ם שתחקור את האירוע. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר