רצה לסייע ונפגע

600 נשים חרדיות בסכנת פיטורים; "הבעלים נפגע מהכפשות"

הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נט סורס" המעסיקה מאות נשים חרדיות החליט לסגור את החברה. ברקע: ניסיון התאגדות של העובדות וטענות להשמצות מצד ההסתדרות נגד המעסיק (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נט סורס" העוסקת בשירותי טלפון עבור חברות התקשורת בארץ הודיע כי בכוונתו לסגור את החברה בה מועסקות מאות נשים חרדיות תוך 60 יום. ההודעה מגיעה כשברקע ניסיונות לאגד את העובדות בהסתדרות העובדים ובצלן של טענות כי החברה אינה רווחית.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבועות האחרונים החלו בהסתדרות הלאומית ובהמשך גם בהסתדרות החדשה לאגד את 600 העובדות החרדיות של החברה. בתחילה, ההתאגדות הייתה כחלק מהתארגנות עובדים בחברת הסלולר גולן טלקום, הלקוחה המשמעותית ביותר של חברת נט סורס.

עובדים במקום טוענים כי ההתארגנות החלה בעקבות התנהלות בעייתית לטענתם של חלק מאחראיות המשמרת בחברה. בהסתדרות טענו כי ההנהלה הבכירה של החברה סרבה לשבת עמם לדיונים.

ניסיונות ההתאגדות (סריקה)

ביום שני האחרון, לאחר מספר שבועות סוערים בחברה, שלחו המנכ"לית מזל שרים ובעלי החברה הלל יעקובזון מכתב לעובדות בנט-סורס בו נכתב כי "חברת נטסורס לא מרוויחה עדיין כסף ובעליה משקיעים ללא הפסקה מכספם בפיתוח התשתית ומערכות מתקדמות על מנת לתת שירות טוב יותר ללקוחות, על מנת להוסיף עוד ועוד מקומות עבודה לחברינו מהמגזר החרדי ועל מנת לתגמל את העובדים בשכר ראוי ומכובד".

"בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נטסורס בירושלים ובבית שמש. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים" נכתב במכתב שנשלח ל-600 העובדות בחברה.

ההודעה על סגירת החברה (סריקה)

מקורבים לבעלי החברה עימם שוחחנו מספרים כי לטענתו נציגי ההסתדרות הסיתו נגדו עד שהחלו לכנות אותו אישית בכינויי גנאי והוא חווה התקפות אישיות על רקע דברי נציגי ההסתדרות. לטענתם, מכיוון שאת המיזם הוא פתח כמיזם חברתי ולא כמיזם עסקי, הרי שהוא החליט באופן סופי לסגור את החברה.

הבעלים, הלל יעקובזון, מספר בשיחה עם "כיכר השבת" כי גם במידה והעובדים יחזרו בהם מההתאגדות, הוא עדיין סוגר את החברה וזאת מלאחר שספג השמצות ולאחר שהעובדות במקום הוסתו נגדו: "אני לא התכוונתי להרוויח כסף כשפתחתי את החברה, רציתי לעזור לנשים החרדיות להתפרנס, אבל אם הם חושבים שאני גנב, אני לא אמשיך להשקיע בחברה" יעקובזון.

לטענתו, כל החברות עימן עובדת החברה קיבלו גם הן הודעה על סגירתה. אלא שבהסתדרות טוענים כי משיחות שניהלו עם חלק מחברות התקשורת עולה כי החברות קיבלו את המידע על סגירת החברה רק מהשיחות שקיימו עם נציגי ההסתדרות. בהסתדרות טוענים עוד כי יתכן והודעת הסגירה נועדה ללחוץ על העובדים במקום לחזור בהם מההתאגדות, כשהם טוענים כי גם במידה והחברה תיסגר תשקול ההסתדרות תביעה נגד הבעלים בגין פגיעה בהתאגדות העובדים.

מכתב ההסתדרות נגד סגירת החברה (סריקה)

מחברת נטסורס נמסר בתגובה: "חברת נטסורס הוקמה לפני חמש שנים עם חזון של יצירת פלטפורמה תעסוקתית הולמת למגזר החרדי. למען מטרה זו בעלי החברה השקיעו ועודם משקיעים ממיטב מרצם וכספם כדי לקדם מאות מקומות תעסוקה לגברים ונשים במגזר החרדי. ואכן, עובדים בחברה היום מאות עובדים, והחברה עסקה רבות בפיתוח משרות עבור מאות נוספים".

"החברה מכחישה מכל וכל את האשמות וההכפשות נגדה, החברה איננה נוהגת לדון ביחסיה עם עובדיה ולקוחותיה מעל ערוצי התקשורת. החברה רוצה לציין כי ההחלטה לסגירת מוקדי החברה נובעת אך ורק משיקולים אישים וכלכלים ולא עקב לחץ על ידי שום גורם".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "חברת נטסורס אינה החברה הראשונה וגם לא האחרונה שבוחרת להתמודד עם ההתארגנות של העובדים בצורה כוחנית ובריונית, תוך הפעלת דופי במאות עובדים חרדים מסורים ונאמנים, שבסך הכול מבקשים לקבל את הזכויות המינימליות המגיעות להם. בעקבות הודעת ההסתדרות על הקמת וועד יציג, פתחה הנהלת החברה במהלך לאיים, להבהיל ולהלחיץ נשות אברכים שעמלות לפרנסתם".

"בניגוד לנטען, הנהלת החברה לא מסכימה להידברות עם וועד העובדים וככול שהייתה עושה זאת היינו נענים לכך בחפץ לב. הנהלת החברה מתבקשת להפסיק לנקוט בדרכה הנוכחית ולפנות למשא ומתן בלב פתוח עם נציגי ההסתדרות. כל טענה וניסיון לפגיעה בהתארגנות לרבות איום בסגירת החברה, תקבל מענה משפטי ראוי והולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר