קרב הקרדיטים

אריה דרעי עזב בכעס את משכן הכנסת: ביבי גונב לי קרדיט

דרעי יצא לסיור בשטח, ותוך כדי הסיור הוא מקבל הודעה שראש הממשלה שוב "שוכח" להזכיר את שמו. דרעי זעם על ביבי ועזב את משכן הכנסת. "צריך שנתניהו יפסיק את המשחק הזה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ממתין להבהרות. נתניהו ודרעי במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

יו"ר ש"ס אריה דרעי זועם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו, גונב לו את הקרדיטים על הישגיו בהנחות בתחבורה ציבורית ובחוק שוטף פלוס 30 שאושר אתמול, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת".

זה החל כבר ביום ראשון עם אישור חוק שוטף פלוס 30, בפתח ישיבת הממשלה נתניהו הודה לשר הפנים אריה דרעי על הימים בהם שימש כשר הכלכלה וקדם את החוק, אבל שעה קלה לאחר מכן, לשכת ראש הממשלה השמיטה את שמו של דרעי והקרדיט כולו הוענק לנתניהו ושר האוצר משה כחלון. גם דברי ההודאה של רוה"מ ליו"ר ש"ס נשמטו.

דרעי זעם אך שתק, בלשכתו תקפו ואמרו כי אינם מבינים מדוע יש גורמים שמנסים לקחת קרדיט לחוק שהוא מקדם.

אלא שהשיא הגיע אמש (שני), ההנחות בתחבורה הציבורית נכנסו לתוקף, דרעי יצא לסיור בשטח, ותוך כדי הסיור הוא מקבל הודעה שראש הממשלה שוב לוקח את הקרדיט ושוב "שוכח" להזכיר את שמו.

נתניהו כתב בטוויטר: "מהיום - הורדנו את מחירי הנסיעה באוטובוסים וברכבות בשיעור של כ-14%. זה עוד צעד חשוב בשורה של צעדים שאנו נוקטים במטרה להוריד את יוקר המחיה".

גם בסיור דרעי זעם אך שתק. הוא הגיע לישיבת סיעת ש"ס השבועית בכנסת ושם חברי הכנסת בחרו לתקוף את ראש הממשלה. "לא יתכן שאנחנו נשתמש בתקציב הקואליציוני שלנו בכדי לעזור לציבור כולו, לא לציבור שלנו בלבד, נעבוד על החוק, נלחם עליו נגד כל הסיכויים ואז ראש הממשלה ייקח את הקרדיט כאילו הוא עשה זאת", אמר אחד מחברי הכנסת בזעם.

ח"כ נוסף הוסיף: "זה יום אחרי יום, אתמול עם החוק של שוטף פלוס 30 והיום עם התחבורה שזו שיא החוצפה, אין לאף אחד ספק שזו הצלחה של ש"ס והעומד בראשה ונתניהו בוחר לשחק כאילו זה הישג אישי שלו".

דרעי זעם עוד יותר ואמר לחברי הכנסת: "אתם צודקים, מה אני יעשה?", וסיים את הנושא.

אך בצאתו מישיבת הסיעה דרעי החליט לעזוב את המשכן בכעס, לא להיכנס לדיונים במליאה שם הוא היה אמור להציע שתי הצעות חוק של הממשלה, על המסתננים והורדת מחירי המים. "היה צריך שנתניהו יפסיק את המשחק הזה", מסביר גורם המקורב לדרעי.

מנגד בלשכת ראש הממשלה טוענים כי נתניהו מקפיד לפרגן לשר דרעי וכי הדבר לא נעשה במכוון, אלא מדובר בסקירה של הישגי הממשלה.

ח"כ יגאל גואטה, התייחס לכך הבוקר וצייץ: "ביבי, יעריכו אותך יותר אם תיתן קרדיט לאיש הנכון שבמקרה זה הוא השר אריה דרעי, שהבטיח וקיים את מהפכת התחבורה הציבורית, יש לך שר להתפאר בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר