שוטף פלוס 30

מי השמיט את שמו של דרעי מהודעת ראש הממשלה?

הממשלה אישרה חוק שהציע יו"ר ש"ס אריה דרעי עוד בהיותו שר הכלכלה. בישיבה בחר נתניהו לפרגן לדרעי, אך בהודעה שהוציאה דוברות לשכתו נמחק שמו של דרעי והפרגון. מדוע? (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

שוגג או מזיד? הממשלה אשרה הבוקר (ראשון), בישיבתה השבועית את הצעת חוק מוסר התשלומים, לפיה - משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף פלוס 30, והרשויות המקומיות לשוטף פלוס 45. מעבר לכך יצטרכו הרשויות והמשרדים לשלם ריבית על האיחור בתשלום.

את ההצעה יזם יו"ר ש"ס אריה דרעי, עת כיהן כשר הכלכלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע לציין זאת בפתח דבריו ואמר: "שר הכלכלה אריה דרעי בא ביוזמה מבורכת לחזור לצמצם את הפער הזה ולהדגיש את המנהיגות הממשלתית, אני מודה לך על המאמץ הזה, אני כשר הכלכלה היום, אני מאמץ בהתלהבות את הנושא".

אך בניגוד לנתניהו עצמו, בלשכתו בחרו להסיר את אריה דרעי ולהציג מצג כביכול נתניהו ושר האוצר משה כחלון הם אלו שהביאו את הצעת החוק.

"הממשלה אישרה את הצעת חוק מוסר התשלומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון: תשלם לספקים תוך 30 יום", נכתב בהודעה שהופצה לכלי התקשורת.

בתוך ההודעה הובאו ציטוטים של נתניהו וכחלון, אך שמו של דרעי לא הוזכר, גם הציטוט שנתניהו מודה לדרעי הושמט מהידיעה.

כך גם בהודעת משרד הכלכלה, הקרדיט הופנה למשרד ולמשרד האוצר בלי להזכיר את יוזם החוק.

מקורבי שר הפנים אריה דרעי אמרו ל"כיכר השבת": "בתחילת ישיבת הממשלה, בהצהרה לתקשורת, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הפנים דרעי על היוזמה שלו לחוק שוטף פלוס 30 בעת שכיהן כשר כלכלה וציין כי הוא שמח להשלים את המשימה החשובה שהתחיל השר דרעי.

"חבל שמי שהפיץ את ההודעה לא ידע לפרגן לשר דרעי שהחוק שמייטיב כל כך עם העסקים הקטנים והבינוניים חתום על שמו".

הודעת לשכת ראש הממשלה
הודעת משרד הכלכלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר