תדרוך לתקשורת החרדית

"נערכים לדאעש, מטפלים במנהרות" • צה"ל מסכם את שנת 2015

בכיר בצה"ל בתדרוך לתקשורת החרדית מסכם את 2015 ומספר על ההתמודדות עם גל הטרור והמנהרות, מציין כי דאעש וגבול הצפון הם הזירה המשמעותית ומתייחס לתחקיר "כיכר השבת" (חדשות, צבא)

כוחות צה"ל נלחמים בטרור (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל מסכם את שנת 2015: למרות גל הטרור בחודשים האחרונים, בצה"ל מסכמים את שנת 2015 עם הצלחות ביטחוניות, חלקם גם ביהודה ושומרון עם עשרות סיכולים והכנסת אלפי חיילים למשימות הביטחון השוטף באיו"ש על מנת להתמודד עם גל הטרור שגבה את חייהם של עשרות חיילים ואזרחים ישראליים.

בכיר בצה"ל ששוחח היום (ראשון) עם הכתבים החרדים מספרים כי למרות גל הטרור, שנת 2015 היא השנה השקטה ביותר ברצועת עזה, מכל המישורים, בהשוואה לשנים האחרונות, ולמרות מספר אירועים שטופלו נקודתית, ההתרעה הישראלית הוכחה שוב לאחר שחמאס ספג מכה קשה במהלך מבצע צוק איתן.

כתגובה לפרסומים במהלך השבועות האחרונים על רעשי חפירות ששומעים תושבים בעוטף עזה אומר הגורם הבכיר בצה"ל כי הצבא משקיע המון משאבים בנושא המנהרות, ולדבריו צה"ל הפנה כוחות גדולים יותר לאזור שמטפלים במשימות ביטחון שוטף הנוגע למנהרות.

בצה"ל מדגישים כי הם גם סומכים על ההתרעה הישראלית שהושבה במהלך צוק איתן לאחר שישראל תקפה למעלה מ-5,000 מטרות טרור. לדברי הבכיר, "החמאס מבין טוב מאוד את תוצאות צוק איתן ואף אחד לא רוצה להתחלף עם החמאס בנקודת הזמן הזו".

"צה"ל דרוך בעזה ומשקיע מאמצים גדולים באיתר המנהרות, צה"ל גם מוודא שהריבונות הישראלית מתממשת בגבול הרצועה בכל ההיבטים", אומר הגורם הצבאי.

במקביל הגורם הבכיר מבהיר כי נבחנות כל הזמן פתרונות טכנולוגיים לטיפול בבעיית המנהרות. למרות זאת מדגיש הגורם הצבאי כי עד עתה לא נפגעו כלל אזרחים ישראלים ממנהרות הטרור של החמאס, וכי הנפגעים עד כה הם לוחמי צה"ל.

לגבי גזרת איו"ש והטיפול של צה"ל בגל הטרור, אומר הגורם הצבאי כי צה"ל הזרים אלפי חיילים לאזורי הפיגועים וכי המאמצים הם להרחיק את המחבלים מאזורי הישוב. "ישנו מענה צבאי לכל האיומים, והחיילים בשטח פועלים באפקטיביות וניתן לראות את התוצאות".

לדבריו, מאז הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין הי"ד, צה"ל העלה את הכוננות והגביר את סדר הכוחות, "התוצאות אינם מאה אחוזים, אבל הם נותנים מענה משביע רצון, אם נאלץ נגביר את סדר הכוחות באזור על מנת להבטיח את הביטחון בשטח".

בצה"ל אומרים כי גזרת הצפון בשנת 2015 הייתה משמעותית יותר, ובצה"ל נערכים גם לדאעש שהתקרב לגדר הגבול. "דאעש עדיין לא על הגבול ממש, אך אנו נערכים לאיומים החדשים ושינינו לחלוטין את מערך האיסוף כמו גם את מערך הכוחות הסדירים שפועלים כעת במתכונת ביטחון שוטף", אומר הגורם הצבאי.

הגורם הצבאי התייחס לתחקיר "כיכר השבת" שחשף בין היתר כי גורמים בצה"ל ובחטיבת דובר צה"ל פעלו נגד הגדוד החרדי "נצח יהודה" כשהוא אומר כי הדברים נבדקים לעומק, וכי צה"ל יטפל בכל מקרה בהם גורמים צבאיים תדרכו נגד לוחמים וגדודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר