החברה ניצלה? • חשיפת "כיכר השבת"

'נט-סורס' הכירה באיגוד העובדים; פיטורי העובדות הושהו

בדיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נקבע כי חברת נט-סורס תכיר בהסתדרות כארגון היציג של העובדות והפיטורים יושהו. בעקבות כך תביעת הענק של ההסתדרות הוסרה (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרשת 'נט-סורס' • בעקבות "כיכר השבת": שבועות ספורים לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" כי חברת נט-סורס המעסיקה מאות עובדות חרדיות הודיעה על סגירת החברה לאחר שהעובדות התאגדו בהסתדרות, ולאחר שההסתדרות הגישה תביעת ענק נגד חברת נט-סורס בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת", בדיון שנערך לפני זמן קצר (חמישי) בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נקבע כי חברת נט-סורס תכיר בהסתדרות כארגון היציג של עובדות החברה.

קרא עוד:

עוד נקבע בדיון כי חברת נט-סורס תשעה את כל הצעדים המשמעתיים והכספיים שנקטה נגדן. כמו כן, היא תקפיא את איום הסגירה של החברה ותמשוך את מכתבי הפיטורים שחילקה לעובדות.

בדיון הוסכם כי החברה תכיר בהסתדרות כארגון היציג, ובתקופת המשא ומתן תסיר את איום הסגירה ולא תבצע הליכי פיטורים. כמו כן החברה תשיב לעובדות את כל הכספים שנגבו מהן כקנסות על רקע פעילותן בהליך ההתארגנות. כחלק מההסכמות ולצורך יצירת אווירה בריאה במהלך המשא ומתן הקיבוצי, נעתרה ההסתדרות לבקשת נשיא בית הדין להסיר לעת עתה את התביעה האישית נגד מנכ"לית החברה ובעליה.

לסיכום הדיון נקבע כי אם לא תחול התקדמות בשיח בין ההסתדרות, העובדות והנהלת החברה - הצדדים ישובו לעדכון אצל בית הדין בתוך 10 ימים.

בעקבות כך ההסתדרות הסירה את תביעת הענק נגד החברה.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב"כיכר השבת" כי הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נט-סורס" העוסקת בשירותי טלפון עבור חברות התקשורת בארץ, הודיע כי בכוונתו לסגור את החברה בה מועסקות מאות נשים חרדיות תוך 60 יום. ההודעה מגיעה כשברקע ניסיונות לאגד את העובדות בהסתדרות העובדים ובצלן של טענות כי החברה אינה רווחית.

בשבועות האחרונים החלו בהסתדרות הלאומית ובהמשך גם בהסתדרות החדשה לאגד את 600 העובדות החרדיות של החברה. בתחילה, ההתאגדות הייתה כחלק מהתארגנות עובדים בחברת הסלולר גולן טלקום, הלקוחה המשמעותית ביותר של חברת נט-סורס.

עובדים במקום טוענים כי ההתארגנות החלה בעקבות התנהלות בעייתית לטענתם של חלק מאחראיות המשמרת בחברה. בהסתדרות טענו כי ההנהלה הבכירה של החברה סרבה לשבת עמם לדיונים.

לאחר מספר שבועות סוערים בחברה, שלחו המנכ"לית מזל שרים ובעלי החברה הלל יעקובזון מכתב לעובדות בנט-סורס בו נכתב כי "חברת נט-סורס לא מרוויחה עדיין כסף ובעליה משקיעים ללא הפסקה מכספם בפיתוח התשתית ומערכות מתקדמות על מנת לתת שירות טוב יותר ללקוחות, על מנת להוסיף עוד ועוד מקומות עבודה לחברינו מהמגזר החרדי ועל מנת לתגמל את העובדים בשכר ראוי ומכובד".

"בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נט-סורס בירושלים ובבית שמש. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים" נכתב במכתב שנשלח ל-600 העובדות בחברה.

מקורבים לבעלי החברה עימם שוחחנו מספרים כי לטענתו נציגי ההסתדרות הסיתו נגדו עד שהחלו לכנות אותו אישית בכינויי גנאי והוא חווה התקפות אישיות על רקע דברי נציגי ההסתדרות. לטענתם, מכיוון שאת המיזם הוא פתח כמיזם חברתי ולא כמיזם עסקי, הרי שהוא החליט באופן סופי לסגור את החברה.

מחברת נטסורס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": בהמלצת בית הדין כל צד עשה מחווה כלפי השני. הצדדים הסכימו להיכנס למשא ומתן במהלך עשרת הימים הקרובים, בכדי לנסות למצוא פתרונות לטובת כולם. במסגרת ההסכמה, הבעלים נמחקו מן התביעה, וההסתדרות התחייבה שהעובדים ימשיכו בעבודה כסדרה.

חברת נטסורס יוצגה על ידי עו"ד הלית שמחוני ממשרד "עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'" ועל ידי עו"ד צבי אגמון ממשרד "אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר