"צריך להדליק נורה אדומה"

פחד בשכונה החרדית: שישה שכנים מבניין אחד נפטרו מסרטן

לאף אחד אין הסברים למה שעובר על בניין מגורים בשכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי: 6 דיירים נפטרו מסרטן ונוספים חלו. בדיקות שנעשו לא הצליחו לאתר את הגורם למחלה הקשה (חרדים, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בהלה בשכונה החרדית: בשעות הבוקר (שני) הלכה לעולמה הגברת יהודית פורסט ע"ה, זאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. יהודית ע"ה, התגוררה בשכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, בבניין בו כבר נרשמו בעבר חמישה מקרים של תושבים שהלכו לעולמם בעקבות מחלת הסרטן.

מלבד ששת הדיירים בבניין שנפטרו ממחלת הסרטן - חלקם הגדול במהלך השנתיים האחרונות - תושבים בשכונה מספרים כי בשכונה שגודלה כשני רחובות, נפטרו במהלך השנה האחרונה חמישה תושבים נוספים מאותה מחלה קשה. זאת בנוסף לדיירי הבניין ותושבים נוספים שחלו במחלה וחלקם מתמודדים עמה עד היום.

על פי עדויות של שכניהם ומכריהם של הנפטרים, מדובר באנשים בריאים וצעירים יחסית, חלקם בשנות העשרים והשלושים לחייהם שניהלו אורח חיים בריא, מה שתורם לתחושת הדאגה של תושבי נחלת חב"ד בקריית מלאכי.

תושב קריית מלאכי שמכיר את הפרטים אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי קיימת תחושה קשה אצל התושבים בעיר בכלל ובשכונה בפרט. לדבריו, התושבים מתקשים להניח את האצבע על הגורם הספציפי שמהווה סכנה וגרם למקרי המוות הרבים, כמו גם בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים שללו ממצאים פיזיים למה שבשכונה כבר מכנים מגיפה.

הבניין בו נפטרו שישה דיירים ממחלת הסרטן (מפות גוגל)

סגן ראש עיריית קריית מלאכי ותושב השכונה, חיים שטיינר, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן מספר גדול של תושבים פנו אליו בבקשה שהעירייה תבצע בדיקות במקום על מנת לוודא כי לא קיימים גורמי סיכון למחלה. שטיינר מוסיף כי לאחרונה נבדקה רמת הקרינה באזור על ידי מומחים שנשכרו באופן פרטי אך לא נמצאו ממצאים חריגים.

תושבים נוספים עימם שוחחנו מעלים חשש ממספר גורמי סיכון שלטענתם נמצאים באזור. "הכמות הבלתי נסבלת של התושבים שנפטרו מאותה מחלה חייבת להדליק נורה אדומה אצל כל התושבים בשכונה, זה לא מקרה, יש כאן משהו מסוכן" אומר תושב השכונה. לדבריו, בעקבות העובדה שמדובר במבנים ישנים, "חובה לבדוק אותם ולשלול אפשרות של המצאות אסבסט שידוע כמסרטן והיה בשימוש בעבר בתעשיית הבנייה בישראל".

תושבים אחרים מפנים אצבע מאשימה לכיוון אזור התעשייה הסמוך לנחלת חב"ד, כשחלקם סבורים כי קו מתח גבוה שעובר בסמיכות לבניין בו נפטרו שישה תושבים ממחלת הסרטן מסכן את התושבים. אחרים מאשימים את המפעלים עצמם וטוענים כי הגורמים הרלוונטיים חייבים להתעורר ולבצע בדיקות לשלילת הימצאות חומרים מסרטנים באזור.

מנגד, תושב נוסף בשכונה טוען כי לא מדובר במקרים חריגים וכי גם באזורים נוספים ישנם מקרי תחלואה רבים ממחלת הסרטן. לדבריו, "הלחץ של התושבים נובע מהעובדה שמדובר בקהילה מגובשת בה מכירים התושבים אחד את השני, בניגוד למצב במקומות אחרים בארץ".

במקביל, בחודשים האחרונים התעוררו התושבים גם בפן הרוחני, ולפני מספר חודשים קיימו כנס התעוררות בעקבות ריבוי מקרי המוות במהלכו הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת הנפטרים, לרפואת החולים ולזכות תושבי המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר