המדריך המלא: איך להתאים את היין לאוכל והיכן רצוי לאחסן?

אחת ולתמיד: איזה יין הולך עם בשר, מה עדיף להגיש עם הדגים ומה קורה אם שוכחים לסגור את הבקבוק? מדריך בסיסי שכל אחד צריך לדעת: איך להתאים את היין לאוכל, כיצד מגישים, מהי צורת האחסון הנכונה ואפילו - כמה קלוריות יש בכל כוס יין? (מדריך, יין ואלכוהול)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
יין ואוכל - שילוב מושלם שצריך לדעת לעשות אותו נכון (צילום: shutterstock)

למה אתם צריכים לקרוא את המדריך הזה? כי יין ואוכל זה שילוב מושלם שעושה נפלאות לשני הצדדים, והתאמה נכונה ביניהם תדגיש את כל הטוב שבשניהם, ותשדרג משמעותית את הארוחה.

יין אדום

קלוריות: 150-200 קלוריות בכוס | חוזק: 12%-17%

יין אדום יבש או חצי יבש שמככב כבחירה אולטימטיבית לקידוש ושאר אירועי 'לחיים'.

עם מה מגישים? מאכלי בשר כבדים, צלי בקר ובשר מעושן. בנוסף, כדאי להעשיר איתו כל מנה ברוטב המבוסס על ציר בקר. עם זאת, חשוב להדגיש שיין אדם מתוק אינו שייך לקטגוריה זו, ואותו מגישים לצד קינוחים בלבד.

איך מגישים? בטמפרטורת החדר (14-20 מעלות). פותחים את הבקבוק שעה לפני ההגשה, כך טעמו של היין יגיע לשיאו בארוחה. מוזגים את היין לכוס סטנדרטית מזכוכית או קריסטל שקופה ורחבה, רק עד מחציתה.

היכן מאחסנים? עד לפתיחה, שומרים בשכיבה במקום קריר וחשוך. לאחר הפתיחה, מקפידים לאטום את הבקבוק בפקק שעם / פקק ואקום, ושומרים את הבקבוק עד ארבעה ימים בטמפרטורה של 17 מעלות.

יין רוזה

קלוריות: 120-180 קלוריות בכוס | חוזק: 10%-15%

יין אדום קליל, חמצמץ ובעל גוון ורדרד יפהפה.

עם מה מגישים? מאכלי עוף שונים, העשרת רטבים על בסיס פטריות ושמנת (פרווה), וגם מנות מתובלות בפיקנטיות, מאכלים חריפים ומנות אסיאתיות.

איך מגישים? צונן (10 מעלות) - מתאים במיוחד לשתייה בימים חמים. פותחים את הבקבוק סמוך להגשה, ומוזגים את היין לכוס זכוכית או קריסטל שקופה ורחבה (כמו של היין האדום או קצת צרה יותר), רק עד מחציתה.

היכן מאחסנים? עד לפתיחה, שומרים בשכיבה במקום קריר וחשוך. לאחר הפתיחה, מקפידים לאטום את הבקבוק בפקק שעם / פקק ואקום, ושומרים עד שלושה ימים בטמפרטורה של 12 מעלות.

יין לבן

קלוריות: 110-170 קלוריות בכוס | חוזק: 9%-14%

יין לבן יבש, חצי יבש או מתוק שיכול ללוות את הארוחה מתחילתה ועד סופה, לצד כל מנה, כמעט.

עם מה מגישים? מנות דגים, מאכלים צמחוניים, מתאבנים מלוחים, סלטים וירקות. אם המנה חריפה ומתובלת, כדאי להעדיף יין יבש. יין לבן בטעם פירותי עדין מדגיש את טעמי מנות הדגים, ולקינוחים וסלטים קלילים מתאים יין לבן מתוק.

איך מגישים? צונן (8 מעלות) פותחים את הבקבוק בעת הארוחה, ומוזגים את היין לכוס גבוהה עם פתח צר, רק עד מחציתה.

היכן מאחסנים? עד לפתיחה, שומרים בשכיבה במקום קריר וחשוך. לאחר הפתיחה, מקפידים לאטום את הבקבוק בפקק שעם / פקק ואקום, ושומרים עד שבוע בטמפרטורה של 6 מעלות.

יינות מבעבעים

כמו שמפניה ומוסקטו.

עם מה מגישים? בשל אחוז האלכוהול הנמוך ביינות כאלה (12%), ניתן לשדך אותם לכל מנה וקינוח. היינות המבעבעים מאופיינים בחמיצות טבעית מרעננת, מה שמגביר את ההנאה מהאוכל.

איך מגישים? צונן (5-6 מעלות), נזהרים לא לטלטל את הבקבוק, פותחים את הבקבוק בעת הארוחה, ומוזגים את היין לכוס גבוהה עם פתח צר, רק עד מחציתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר