מתווה הכותל נכשל

נשות הפרובוקציה דורשות ספר תורה בכותל: אנו לא רפורמיות

הכותל הרפורמי לא מספיק להן: קבוצה מנשות הכותל דורשות מבית המשפט היתר לתפילה עם ספר תורה - בכותל המערבי. הן מתבססות על חוות דעת רבנית כי הן "לא פועלות נגד ההלכה" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
נשות הכותל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שבועות לאחר מתווה הכותל - נשות הכותל לא מסתפקות בו: מספר נשים המזוהות עם "נשות הכותל" הגישו היום (ראשון) לבית המשפט העליון בקשה לצו זמני שיאפשר להן להכניס לעזרת הנשים בכותל המערבי ספרי תורה במספר תאריכים. בין היתר טוענות נציגות "נשות הכותל" כי הפתרון שהוצע במתווה "הכותל הרפורמי" לא מספק להן מענה.

מתוך עתירתן של נשות הכותל: "מזה 27 שנה עומדות המבקשות על זכותן להתפלל ברחבת הכותל המערבי עם ספרי תורה. יש להזכיר, כי זכותן של המבקשות להתפלל כדרכן הוכרה כבר על ידי בית משפט נכבד זה כבר במסגרת עתירות שהוגשו בעבר, ואולם עד כה נמנעת מהן הזכות לממש את זכותן".

ולפיכך, טוענות נשות הכותל, לאור ההבהרה הגורפת בזכותן של העותרות שמימושן מתעכב כבר 27 שנה ולנוכח תגובת המדינה שלפיה היא מבקשת שהות של 90 יום נוספים לשם עדכון ומשמעותה עיכוב נוסף במימוש זכויות המבקשות, מבקש בית המשפט הנכבד להעניק למבקשות סעד ביניים באמצעות מתן אפשרות להכניס לרחבת הכותל ספר תורה פרטי במועדים המבוקשים".

לטענתן, מתווה "הכותל הרפורמי" לא יספק מענה לצרכיהן והן יבקשו אישור קבוע להכניס ספר תורה לרחבת הכותל עצמו. נשות הכותל טוענות כי "החלטת הממשלה מבקשת להעביר את כל מי שאינו עומד בסטנדרטים המחמירים של רב הכותל, לרחבה נפרדת שאינה חלק מהכותל הרפורמי". אלא שלטענת נשות הכותל, "אין בהסדר זה משום הגנה על זכויות העותרות וזכויות נשים אחרות שמבקשות להתפלל בכותל, בעזרת הנשים, עם ספר תורה".

"יכלה הממשלה באותה מידה להציע להתפלל באתר אחר בירושלים או במדינת ישראל" נכתב בעתירה. בהמשך, טוענות הנשים כי מתווה הכותל יזיק להן מאחר שבהסדר נקבע כי התפילות בכותל המערבי יתקיימו "על פי דין תורה, כמשמעו לפי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים", מה שלמעשה מעניק לרבנים הראשיים את ההחלטה על סדרי התפילה, ולטענתם הרבנים הראשיים מחמירים "ופוגעים קשות בחופש הדת".

קבוצת הנשים מגייסת לעזרתה בנוסף חוות דעת רבנית שפורסמה בעבר ולפיה נשות הכותל אינן פועלות בניגוד להלכה וכי הן מניחות טלית ותפילין בהיתר, אינן מקיימות תפילות מעורבות. לטענת הנשים, העובדה כי הן ישלחו לתפילה ברחבת הכותל "הרפורמי" תפגע בהם מאחר שהן, לטענתן וכפי שסבור רב הכותל, אינן עוברות כעת על ההלכה.

העתירה המלאה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר