בלי מלגות גבוהות

משבר? הרב עפג'ין יפתח כולל אברכים בביתר עלית

לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" על סגירת הכולל היוקרתי של המקובל התימני בראש העין, לטענת תלמידיו בשל משבר כלכלי, מסתבר כי הרב עפג'ין יפתח כולל חדש בביתר, אך ללא תנאים מיוחדים (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב עפג'ין (צילום ארכיון: שוקי לרר)

משבר או מצוקה תזרימית? לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי המקובל התימני הרב אבנר עפג'ין יסגור את ה"כולל" היוקרתי שפתח לפני כחמש שנים בראש העין במבנה ישיבתו, זאת לטענת האברכים בעקבות משבר כלכלי במוסדות הרב, ל"כיכר השבת" נודע כי כי החל מ"זמן" קיץ יפתח הרב עפג'ין כולל ל-140 אברכים בעיר ביתר עלית.

ככל הנראה, בשבועות הקרובים יכריזו מקורבי הרב על פתיחת הכולל החדש, שלטענת מקורביו יהיה הכולל הראשון מתוך עשרות שמתכנן הרב לפתוח. אלא שבניגוד לכולל הדגל שייסגר, התנאים שיקבלו האברכים בכוללים החדשים יהיו דומים לאלו המקובלים בכוללים האחרים וללא מלגות גבוהות במיוחד ותנאים משופרים.

מקורבי הרב ששוחחו עם "כיכר השבת" טוענים כי אין משבר כלכלי במוסדות הרב וכי מדובר בקשיים תזרימיים שנפוצים בכוללים בישראל, זאת בעקבות השקעות של הרב בפתיחת מוסדות נוספים. לטענתם, כבר בימים הקרובים יקבלו 40 האברכים בכולל בראש העין את המלגות עבור שלושת החודשים האחרונים.

מקורבי הרב אמנם מודים כי פתיחת משחטת "קרן הלוי" לא צלחה והיא נסגרה לאחר שהסבה נזקים כלכליים במקום לסייע למוסדות, אך לטענתם הדבר לא גרם למשבר וכי המוסדות "ממשיכים הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר