"רואה את התמונה יום יום"

התמונה המצמררת: סבא של מאיר דגן ז"ל כורע על ברכיו מול הנאצים

התמונה הכואבת של הרב דב ארליך סלושני, סבו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן שהלך היום לעולמו, כשהוא עטוף בטלית וכורע מול הנאצים ימ"ש רגעים לפני שהוצא להורג. "מבטיח שדבר כזה לא יחזור" נהג לומר דגן (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מאיר דגן לצד התמונה הכואבת (צילום: מארק ישראל סאלם, ומתוך שער "ידיעות אחרונות")

"תסתכלו על הצילום הזה. על האיש הכורע מול החיילים הנאצים. זה הסבא שלי לפני שנרצח. אני רואה את התמונה יום יום ומבטיח שדבר כזה לא יחזור" נהג לומר ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל כשהיה מציג את תמונתו של סבו, הרב דב ארליך סלושני הי"ד.

בתמונה, נראה הרב דב הי"ד, יהודי מעוטר בזקן ועטוף בטלית כשהוא כורע על ברכיו, רגעים ספורים לפני שנרצח בידי הנאצים. לפני מספר שנים פורסמה התמונה בשער "ידיעות אחרונות" ועוררה התרגשות רבה.

הרב דב ארליך סלושני הי"ד מול הנאצים (ארכיון יד ושם)

על פי הידוע, התמונה הכואבת צולמה בשנת 1942 בגטו לוקוב בפולין. צעיר פולני שמצא את התמונה העביר אותה ליהודים אחרי המלחמה ולאחר זמן היא הגיעה לידי ארכיון יד ושם.

מוקדם יותר היום (חמישי) ספד נשיא המדינה ראובן ריבלין ודגל ז"ל שהלך הבוקר לעולמו: "מורשת ותלאות השואה שעבר סבו, נחרתו בנפשו. ביום השואה האחרון ביקש ממני מאיר כנשיא מדינת ישראל להזכיר את שמות בני משפחתו ואת התמונה הנוראה של סביו בטקס לכל איש יש שם וכך עשיתי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר