הפרובוקציה החדשה

שפל חדש: נשות הכותל מארגנות "ברכת כוהנות" בכותל המערבי

הכותל הרפורמי לא מספק אותן: נשות הכותל הודיעו כי יקיימו "טקס ברכת כוהנות" במהלך חול המועד בכותל המערבי. "הטקס מהווה קריאת תגר על המונופול החרדי ביחס למקומן של נשים" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

נשות הכותל בפרובוקציה חדשה: לאחר שפנו לבית המשפט העליון בבקשה לצו שיאפשר להן להכניס ספר תורה פרטי לכותל המערבי המסורתי כשהן טוענות כי הן "נשים שומרות תורה ומצוות ולא רפורמיות", בשעות האחרונות (ראשון) פרסמו "נשות הכותל" ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט שלהן כי יערכו "ברכת כוהנות" ברחבת הכותל המערבי ביום הראשון של חול המועד פסח.

בהודעה שפרסמו הנשים ברשת החברתית "פייסבוק" נכתב כי "ביום ראשון של חול המועד פסח (24/4) נתכנס בעזרת הנשים בכותל לטקס ברכת כהנות, שייערך לראשונה על ידי נשים, ויהווה את המקבילה לטקס המסורתי הנהוג בחוגים יהודיים רבים, בהם עומדים על הבמה גברים שהם נצר למשפחת כהנים, ומברכים את הקהל כשהם נושאים את כפיהם מעלה באמירת הברכה, כאשר ידיהם מושטות כלפי הציבור".

ההזמנה לאירוע של נשות הכותל (צילום מסך)

עוד נכתב כי "למרות שטקס ברכת כהנות נהוג בחוגי האורתודוקסיה המודרנית, ונשים נוטלות בו חלק, נשים מעולם לא הוזמנו לקחת חלק בטקס ברכת הכהנים בכותל המערבי. כחלק מהמאבק של נשות הכותל לשוויון זכויות לתפילת נשים בכותל, הנמשך למעלה מ- 27 שנים, הטקס מהווה קריאת תגר על המונופול החרדי ביחס למקומן של נשים כמובילות תפילה וכמנהיגות בדת היהודית ובטקסים יהודיים".

ההודעה באתר נשות הכותל (צילום מסך)

בהודעה נכתב כי "הטקס יתקיים כחלק מתפילת שחרית גדולה, בסימן חירות, שוויון ופלורליזם, המיועדת להעניק חוויה דתית משמעותית הן לנשים שהינן נצר למשפחת כוהנים והן למתפללות האחרות".

נשות הפרובוקציה בכותל (באדיבות המצלם)

רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ אמר הערב ל"כיכר השבת" כי "נשות הכותל מוכיחות שוב ושוב כל כל מטרתן פרובוקציה מחלוקת ומדון. לנוכח מעשיהן על הממשלה לחוקק חוק לשמור את הכותל מפני קבוצה קטנה לשמור את קדושת הכותל".

כזכור, לפני כשבוע שלח רב הכותל והמקומות הקדושים מכתב לחברי הכנסת החרדים בו ביקש לפעול נגד מתווה הכותל, זאת לאחר שקבוצה מ"נשות הכותל" הגישו בקשה לבג"צ למתן צו ביניים שיחייב את הרב לאפשר הכנסת ספר תורה לכותל ה"אמיתי".

בעתירתן כתבו הנשים כי הן אינן רפורמיות ועל כן אינן מסתפקות ב"כותל הרפורמי", וכי הן דורשות להתפלל עם טלית, תפילין וספר תורה בכותל המסורתי. בעקבות כך ביקש הרב רבינוביץ מחברי הכנסת לפעול לביטול המתווה כשהוא כותב לחברי הכנסת "ומי יודע עם לעת כזאת הגעתם למלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר