סערה בעירייה

תלונה במשטרה: נציג חרדי תקף חבר מועצה דתי בירושלים?

לאחר הדיון הסוער בעקבות העברת תקציב לארגון שמזוהה עם הרפורמים, חבר מועצת עיריית י-ם חנן רובין התלונן במשטרה נגד יעקב הלפרין בטענה כי הלה תקף אותו. הלפרין מכחיש (אקטואליה)

חיים אבני | כיכר השבת |
מועצת עיריית ירושלים. ארכיון (באדיבות המצלם)

סערה בכיכר ספרא: שעות לאחר הדיון הסוער בוועדת התמיכות בעיריית ירושלים שפוצץ לאחר שראש הוועדה, חנן רובין ממפלגת התעוררות בירושלים, העביר תקציב לארגון המזוהה עם הרפורמים בלא שנתן לחבר המועצה יעקב הלפרין (יהדות התורה) לנאום בנושא, הגיש לפני זמן קצר רובין תלונה במשטרה על תקיפה.

בתלונה שהגיש רובין לפני זמן קצר (רביעי) בתחנת לב הבירה בירושלים, טוען רובין כי חבר המועצה יעקב הלפרין תקף אותו במהלך הדיון בכיכר ספרא. אלא שמספר חברי מועצה שנכחו בדיון אומרים כי לא הייתה שום תקיפה.

הלפרין מכחיש את התקיפה ואומר כי ישמח אם המשטרה תחקור את העניין, הלפרין מוסיף ואומר כי הוא הופתע מהגשת התלונה.

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין שנכח בדיון אומר ל"כיכר השבת" כי במהלך הדיון לאחר שרובין לא אפשר להלפרין לנאום, הטיח הלפרין את דפי הישיבה בשולחן לעברו של רובין אך בשום אופן לא הייתה תקיפה, והדפים לא כוונו לפגיעה ברובין ואכן לא פגעו בו.

חבר המועצה פיני עזרא (ש"ס) שנכח גם הוא בוועדה אומר ל"כיכר השבת" כי אכן יעקב הלפרין היה נסער על כך שהמתין 3 שעות ולא נתנו לו לנאום, אך הוא בשום אופן לא תקף.

חבר המועצה אליעזר ראוכברגר שנכח גם הוא במקום אומר ל"כיכר השבת" כי "אכן הישיבה הייתה סוערת באופן חסר תקדים, זאת לאחר שרובין לא נתן להלפרין לנאום וביצע מחטף חסר תקדים, אך בשום אופן חבר המועצה יעקב הלפרין לא תקף ולא נגע בחבר המועצה חנן רובין.

"זה נשמע לי מתיחה פורימית, ואני מתקשה להאמין שרובין הגיש תלונה כזו במשטרה", אומר ראוכברגר.

חבר המועצה יוחנן ויצמן ששהה גם הוא בוועדה אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לאחר שרובין החליט לעבור להצבעה כשהבין כי עוד חברי מועצה חרדים מגיעים לסכל את ההצבעה, הלפרין זרק לעבר רובין את ניירות הוועדה, אך הוא אומר כי לדעתו לא הייתה שום תקיפה.

התלונה שהוגשה (מתוך הטוויטר של מיכאל שמש)
התלונה שהוגשה (מתוך הטוויטר של מיכאל שמש)

גם חבר המועצה איתי גוטלר ששהה במקום אומר ל"כיכר השבת" כי הלפרין זרק לעבר רובין ניירות ואף זרק את המקרופון שלו, אך לא הייתה תקיפה פיזית והוא לא ראה בבירור אם הניירות אכן פגעו ברובין.

מנגד, חבר סיעתו של רובין, אלעד מלכא, אומר ל"כיכר השבת" כי "חד משמעית הייתה תקיפה, וכי חבר המועצה יעקב הלפרין יידה לעברו של רובין קלסר וניירות של הוועדה שפגעו ברובין ולאחר מכן אף חטף לו את המיקרופון". לשאלתנו אם הוא היה מגיש תלונה במקרה שכזה אומר לנו מלכא כי אם אדם פרטי היה עושה זאת לא היה מגיש תלונה, אך מכיוון שמדובר בנציג ציבור הוא סבור שאכן ההחלטה להגיש תלונה נכונה והוא היה נוהג כך.

יו"ר הוועדה, חנן רובין, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי ה"דיון בהקצאת התקציב ל"יהדות מתחדשת" לא קשור לרפורמים, וכי למרות שהרפורמים אכן יכולים לבקש את התקציב, במידה ויעשו כן הם יאלצו לעבור שוב בוועדה. רובין אומר כי גם מוסדות חרדיים יכולים לגשת למכרז.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר רובין כי חברי המועצה החרדיים משכו את הדיון בסעיף למעלה מ-45 דקות ולטענתו בעקבות לחץ הזמן ביקש להתחיל בהצבעה, ומיד לאחר שביקש להתחיל בהצבעה ביקש הלפרין את זכות הדיבור.

לדבריו, כשסרב והסביר כי ישנם נושאים חשובים שחייבים להיות מאושרים בתוך זמן קצר, תקף אותו הלפרין כשזרק לעברו ניירות שפגעו בראשו. בהמשך, לטענת רובין, הלפרין זרק את המיקרופון שלו מספר פעמים ואף זרק את מחשבו.

רובין אומר כי במידה והלפרין היה אומר כי הוא המתין בסבלנות ומבקשת לדבר, היה עוצר את ההצבעה ונותן לא לדבר, אך מאחר והתחיל לנהוג באלימות הוא לא אפשר לו לדבר.

רובין מתעקש כי הוא לא פגע בשום אינטרס חרדי, ומסביר כי מיהר להמשיך בדיון על מנת לאשר את תקציב האגף לחינוך חרדי, שכעת יאלץ להדחות לתקופה של מספר שבועות, ועלול לגרום לנזק חמור למוסדות החרדים.

"רק לאחר שהלפרין לא נתן לי להמשיך החלטתי לנעול את הוועדה, זאת לאחר שהסברתי כי אנו חייבים לאשר תקציב למנהל החינוך החרדי, כעת נאלץ למצוא פתרון להעברת התקציבים למנח"ח, ואני אמשיך לסייע גם לציבור החרדי, למרות מה שקרה היום", אומר רובין.

כזכור, מוקדם יותר היום פוצצה ישיבת ועדת התמיכות שדנה בין היתר בהעברת תקציב עבור "ישראל מתחדשת" שמזוהה עם הרפורמים, זאת לאחר שיו"ר סיעת אגודת ישראל חבר המועצה, יעקב הלפרין, שניסה לנאום נגד ההקצאה, נקטע על ידי ראש הוועדה, ובהמשך אף הוצא מהדיון. בסופו של דבר לאחר המהומה הופסקה הישיבה.

הלפרין אמר מוקדם יותר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לאחר שישב בוועדה במשך שלוש שעות, ולמרות שטרח להגיע לישיבה על אף הצום, זאת לאחר שביקש מרובין לדחות את הדיון לאחר הצום. הוא ביקש לנאום כמו שאר חברי הוועדה, אלא שאז רובין קטע אותו והעביר את התקציב השנוי במחלוקת.

"מדובר בשערורייה ובמחטף של יו"ר הוועדה ששוב מנסה להעביר תקציב במחטף, אנו נערער על התקציב שהועבר במחטף שערורייתי", אמר הלפרין.

חנן רובין מסר בתגובה לכיכר השבת: "לאור ההכחשות של הלפרין, אני מציע שנחכה לסרטוני האבטחה ושם יראו בדיוק שהייתה תקיפה. מי שראה את הסרטונים הללו באגף הבטחון של העירייה אישר זאת ללא היסוס."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר