אחרי שנתיים של גלות

"הרב אליעזר ברלנד יסגיר את עצמו לידי ישראל בשבוע הבא"

לפי הדיווח באתר ג'ואיש ריפורט, הרב אליעזר ברלנד יסגיר את עצמו ויועבר לישראל ביום שני הקרוב, לאחר שסגר לכאורה הסכם באמצעות עו"ד. מקורביו מכחישים: "לא מתכוון לחזור לישראל" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

שנתיים לאחר התפוצצות פרשת החשדות נגד מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, ולאחר שגלה מישראל למספר מדינות יחד עם חסידיו, דיווח הבוקר (חמישי) אתר ה"ג'ואיש רפורט" בדרום אפריקה כי הרב ברלנד צפוי להסגיר את עצמו לרשויות ויועבר לישראל כבר ביום שני הקרוב.

מנגד, מקורביו של הרב ברלנד עמם שוחחנו הערב מכחישים בתוקף את הדיווחים וטוענים כי הופתעו מ"הדיווחים השקריים". המקורבים טוענים כי הרב לא מתכונן לחזור בקרוב לישראל. עורך הדין שרון נהרי, שייצג את הרב ברלנד אמר ל"כיכר השבת" כי לא ידוע לו על חתימת הסכם שכזה.

על פי הדיווח ב"ג'ואיש ריפורט", הרב ברלנד ששוהה לאחרונה במדינה, מנהל בשבועות האחרונים משא ומתן מול הרשויות בדרום אפריקה. עוד דווח כי הרב ברלנד אמור היה להסגיר את עצמו כבר לפני שבועיים, אך הדבר לא יצא לפועל בסופו של דבר. ביום שני, נטען בדיווח, הרב יסגיר את עצמו לאחר הסכם שסגרו עורכי דינו.

הרב ברלנד בדרום אפריקה (באדיבות המצלם)

כזכור, הרב ברנלד נמלט מישראל לאחר שתלמיד לשעבר של הרב האשים אותו במעשים חמורים. הרב נמלט בתחילה למרוקו ועזב את המדינה לאחר שמלך מרוקו הורה לו לעזור את המקום כחצי שנה לאחר שהגיע למדינה.

חסידי שובו בנים מגיעים לחגוג עמו בדרום אפריקה (באדיבות המצלם)

בהמשך, הרב ברלנד עבר לזימבבואה בה שהה מספר חודשים. לאחר פרסום בעיתונות המקומית על החשדות נגד הרב ועל סיבת שהותו במדינה, נעצר הרב ברלנד והושפל לעיני המצלמות כשהרשויות בזימבבואה שיחררו תמונות של הרב מובל בבגדי אסיר, ללא כיפה ובאזיקים.

לאחר שעזב את זימבבואה, המשיך הרב ברלנד לדרום אפריקה, אך לאחר מספר חודשים נאלץ לעזוב גם את דרום אפריקה מאחר והמשטרה המקומית החלה לחפש אחריו במטרה לעוצרו.

הרב המשיך עם מאות חסידיו להולנד ונעצר במדינה לאחר בקשת הסגרה שהגישה מדינת ישראל. במהלך הדיונים להסגרתו, נמלט הרב מהולנד למרות צו איסור יציאה שעמד נגדו.

הרב ברלנד בהולנד (באדיבות המצלם)

לאחר שנמלט מהולנד, חזר הרב לדרום אפריקה שם ערכו השוטרים חיפושים אחריו מספר פעמים. במהלך אחד החיפושים, אף הוציא רבה של דרום אפריקה מכתב נגד מי שהלשין על מקום הימצאו של הרב כשהוא כותב כי הדבר עלול היה להביא לשפיכות דמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר