יוסגר לידי מדינת ישראל?

דרמה ביוהנסבורג: מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד נעצר

מנהיגה של 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד נעצר ביהנסבורג ונלקח לתחנת משטרה, שם הוא התעלף ופונה לבית חולים תחת ליווי משטרתי. עורך דינו ל"כיכר השבת": נטען את טענותיו בביהמ"ש (עולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

דרמה בדרום אפריקה:מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, נעצר לפני שעה קלה (חמישי) בדרום אפריקה. עורך הדין שרון נהרי שמייצג את הרב ברלנד אמר ל"כיכר השבת": "נטען טענותיו בבית המשפט ביוהנסבורג". לדבריו: "המעצר הגיע בעקבות שהרב דרוש חקירה, הוא דרוש הסגרה".

הרב ברלנד עם חסידים בדרא"פ (צילום: כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע כי עם הגיעו לתחנת המשטרה, הרב ברלנד חש שלא בטוב והתעלף. הוא פונה לבית החולים תחת ליווי משטרתי. המעצר הגיע בעקבות בקשתה של ישראל להסגיר לידיה את הרב ברלנד.

הרב ברנלד נמלט מישראל לאחר שתלמיד לשעבר של הרב האשים אותו במעשים חמורים. הרב נמלט בתחילה למרוקו ועזב את המדינה לאחר כחצי שנה בשל הוראת מלך מרוקו.

הרב ברלנד בדרום אפריקה (צילום: שובו בנים אינטרנשיונל)

בהמשך, הרב ברלנד עבר לזימבבואה בה שהה מספר חודשים. לאחר פרסום בעיתונות המקומית על החשדות נגד הרב ועל סיבת שהותו במדינה, נעצר הרב ברלנד והושפל לעיני המצלמות כשהרשויות בזימבבואה שיחררו תמונות של הרב מובל בבגדי אסיר, ללא כיפה ובאזיקים.

לאחר שעזב את זימבבואה, המשיך הרב ברלנד לדרום אפריקה, אך לאחר מספר חודשים נאלץ לעזוב גם את דרום אפריקה מאחר והמשטרה המקומית החלה לחפש אחריו במטרה לעוצרו. הרב המשיך עם מאות חסידיו להולנד ונעצר במדינה לאחר בקשת הסגרה שהגישה מדינת ישראל. במהלך הדיונים להסגרתו, נמלט הרב מהולנד למרות צו איסור יציאה שעמד נגדו.

הרב ברלנד בהולנד (באדיבות המצלם)

לאחר שנמלט מהולנד, חזר הרב לדרום אפריקה שם ערכו השוטרים חיפושים אחריו מספר פעמים. במהלך אחד החיפושים, אף הוציא רבה של דרום אפריקה מכתב נגד מי שהלשין על מקום הימצאו של הרב כשהוא כותב כי הדבר עלול היה להביא לשפיכות דמים.

בשבוע שעבר נטען כי הרב ברלנד הגיע להסכם עם הרשויות בדרום אפריקה לפיהם יסגיר את עצמו ביום שני שעבר, אך מקורביו הכחישו את הדברים בשיחה עם "כיכר השבת", והרב לא הסגיר את עצמו בסופו של דבר.

מיד לאחר הפרסומים בשבוע שעבר, נחשף ב"כיכר השבת" כי גדולי ישראל חתמו על מכתב הקורא ליהודי יוהנסבורג לסייע לרב וכן קורא ליהודים שלא לסייע לרשויות בהסגרת הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר