בגלל חילולי השבת

תושבי קריית יובל: "נבקש מגדולי ישראל לפרק את הקואליציה"

עשרות הפגינו בקרית יובל כמחאה על חילולי השבת. "גם בימי טדי קולק לא היו כאלו חילולי שבת ועוד בצורה מאורגנת" אומר תושב השכונה שמזהיר: "אבקש מגדולי ישראל לפרק את השותפות" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

הקרנת הסרטים ביובלים: עשרות חרדים הפגינו במהלך השבת מול המתנ"ס השכונתי 'יובלים' בשכונת קריית יובל בירושלים, זאת כמחאה על הקרנת הסרטים במקום בעיצומה של השבת וכמחאה על חילולי השבת המתמשכים של המינהל הקהילתי.

חבר המינהל החרדי שלמה גליק אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בעוד שבועיים הם מתכוונים לקיים מחאה המונית מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת, אותו הם מאשימים כ"גורם המרכזי לחילולי השבת בעיר בכלל ובשכונה בפרט". לדברי גליק, מטרתו של ברקת היא 'לחלן' את השכונה בה מתגוררות עשרות משפחות חרדיות.

גליק אומר כי "מדובר בשערורייה של ממש, אפילו בימי טדי קולק לא היו כאלו חילולי שבת ועוד בצורה מאורגנת. ברקת חייב לדעת כי גם אם חברי המועצה החרדים שותקים לו על חילולי השבת, אנחנו הציבור החרדי, חייבים להבהיר לו כי זה לא יעבור בשתיקה".

(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90)

"בימים הקרובים אפנה לבתיהם של גדולי ישראל מכל העדות ואדרוש כי כל הנציגים החרדים מכל הסיעות בירושלים, יפרשו מהקואליציה", אומר גליק ומוסיף כי לאחר שפנה בדרישה לחברי המועצה לפרוש מהקואליציה, נענה על ידיהם כי עליו לפנות לגדולי ישראל בנושא. "נושא השבת הוא נושא קריטי לכל יהודי שומר תורה ומצוות ואני מתכונן לעלות לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ולספר לו על המצב המזעזע בירושלים" הוסיף.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חבר המועצה החרדי נחמניאל סבן שנכח בהפגנה כי "שוב בשאט נפש ובזלזול מופגן הפרה הנהלת המנהל הקהילתי ברגל גסה את קדושת השבת. זאת תוצאה של רפיסותה של הנציגות החרדית בעיריית ירושלים שמונהגת בהפרד ומשול על ידי ראש העיר ואנשיו. דחיית הבחירות למנהל הקהילתי העניקה רוח גבית לאנשיו להמשיך במדיניות הזלזול בקדושת השבת באופן בוטה ובתמיכה שקטה של לשכת ראש העיר".

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'כיכר השבת' כי חבר המועצה מטעם דגל התורה, יצחק פינדרוס, שאמור להיכנס בשבועות הקרובים לתפקיד סגן ראש העיר, אמר בישיבת סיעה של יהדות התורה בירושלים כי בכוונתו להציב אולטימטום לראש העיר ברקת ולדרוש ממנו לחדול מחילולי השבת בעיר, או שסיעתו תפרוש מהקואליציה.

ח"כ גפני עוקץ את ברקת על חילולי השבת בעירו (באדיבות המצלם)

פינדרוס אמנם הכחיש את הדברים, אך מרבית חברי המועצה שנכחו בישיבה אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי פינדרוס אכן הודיע שהוא מבקש לפרוש לאחר שהתייעץ לכאורה עם גדולי ישראל בנושא. אלא, שחברי המועצה מטעם אגודת ישראל סרבו להציב אולטימטום שכזה מול ברקת והבהירו כי אין בכוונתם להתפטר מהקואליציה העירונית בטענה שהדבר רק יגרום להחמרת המצב.

שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", גורמים בכירים בלשכת ראש העיר ברקת מסרו כי חברי המועצה מטעם דגל התורה התקשרו לראש העיר ואמרו כי הם אינם מתכוונים לפרוש מהקואליצה בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר