לאחר המעצר הדרמטי

הדיון בביהמ"ש ביוהנסבורג נדחה; הרב ברלנד לא יוסגר הלילה

בניגוד להערכות כי כבר הלילה יוסגר הרב אליעזר ברלנד לישראל, בית המשפט ביוהנסבורג דחה את הדיון בעניינו לשבוע הבא - מה שאומר שהרב יישאר בדרום אפריקה לפחות עד לחמישי הבא (עולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: מירי צחי, מועצת שומרון)

לא ינחת הלילה בישראל: ברגע האחרון, החליט הערב (חמישי) בית המשפט ביוהנסבורג לדחות את הדיון בעניינו של מנהיג "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד שהיה אמור להתקיים היום - לשבוע הבא, מה שאומר שהרב יישאר במדינה לפחות עד הדיון בעניינו.

במשך שנים חוקרי המשטרה ניסו להגיע אל הרב ברלנד הדרוש לחקירה, אך הרב יחד עם מאות מחסידיו נדדו ממדינה למדינה בכדי למנוע את הסגרתו לישראל. הסיפור קיבל תפנית כאשר בשבוע שעבר שוטרים עצרו את הרב ברלנד לאחר בקשת הסגרה שקיבלה יוהנסבורג מישראל, וזאת בעת ששהה בבית חולים לאחר טיפול שעבר.

היום הובא הרב ברלנד לבית המשפט במטרה להסגירו לישראל, אולם כאמור, הוחלט לדחות את הדיון בעניינו לשבוע הבא.

כזכור, הרב ברנלד נמלט מישראל לאחר שתלמיד לשעבר של הרב האשים אותו במעשים חמורים. הרב נמלט בתחילה למרוקו ועזב את המדינה לאחר כחצי שנה בשל הוראת מלך מרוקו.

הרב ברלנד עם חסידים בדרא"פ (צילום: כיכר השבת)

בהמשך, הרב ברלנד עבר לזימבבואה בה שהה מספר חודשים. לאחר פרסום בעיתונות המקומית על החשדות נגד הרב ועל סיבת שהותו במדינה, נעצר הרב ברלנד והושפל לעיני המצלמות כשהרשויות בזימבבואה שיחררו תמונות של הרב מובל בבגדי אסיר, ללא כיפה ובאזיקים.

לאחר שעזב את זימבבואה, המשיך הרב ברלנד לדרום אפריקה, אך לאחר מספר חודשים נאלץ לעזוב גם את דרום אפריקה מאחר והמשטרה המקומית החלה לחפש אחריו במטרה לעוצרו. הרב המשיך עם מאות חסידיו להולנד ונעצר במדינה לאחר בקשת הסגרה שהגישה מדינת ישראל. במהלך הדיונים להסגרתו, נמלט הרב מהולנד למרות צו איסור יציאה שעמד נגדו.

הרב ברלנד בהולנד (באדיבות המצלם)

לאחר שנמלט מהולנד, חזר הרב לדרום אפריקה שם ערכו השוטרים חיפושים אחריו מספר פעמים. במהלך אחד החיפושים, אף הוציא רבה של דרום אפריקה מכתב נגד מי שהלשין על מקום הימצאו של הרב כשהוא כותב כי הדבר עלול היה להביא לשפיכות דמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר