בלעדי

ארקדי גאידמק נגד ערוץ 2: "סילפו את דבריי"

איש העסקים ארקדי גאידמק התראיין לערוץ 2, לאחר שידור הראיון טען ארקדי כי דבריו סולפו. ארקדי האשים עוד כי ערוץ 2 חרגו מההסכמים שסוכמו עימו וסילפו את דבריו ודרש מהם לתקן את הרושם שנוצר.(מדיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
ארקדי גאידמק (צילום: צילום מסך)

שבועות לאחר ששוחרר במפתיע מהכלא הצרפתי ועבר למעצר בית בדירת הפאר שלו בפריז בעקבות פרשת "אנגולה גייט", איש העסקים ארקדי גאידמק התראיין לערוץ 2 ותקף את מקורביו לשעבר כמו גם את היחס לו זכה לטענתו במדינת ישראל במהלך השנים. כעת, הוא מבקש כי יתקנו את הרושם שנוצר משום שלטענתו דבריו סולפו והוא הוטעה לכאורה על ידי הכתבים.

גאידמק, שהגיש לאחרונה תביעה בבית המשפט המחוזי תל אביב נגד שורה של אנשים שלטענתו שימשו כאנשי קש בעת שהרשויות בצרפת הקפיאו את נכסיו ולטענתו נעקץ במאות מיליוני שקלים, צוטט בראיון כאומר: "זה לא צודק. זו לא מדינה יהודית, זו מדינה אנטי-יהודית. כנראה שהייתי עושה זאת שוב. כיוון שכיהודי אני מחויב להביע הזדהות עם ישראל. אני לא חושב שזו חובה של כל יהודי לגור בישראל. החובה היא לשמור על רוח יהודית".

במכתב שנשלח לחברת החדשות של ערוץ 2, דורש גאידמק התנצלות, זאת מאחר שלטענתו דבריו הוצאו מהקשרם וכתבת הערוץ לא עמדה בהסכמים ובהבנות אליהם הגיעו לפני הראיון.

גאידמק מצהיר במכתב כי הוא הוטעה על ידי הכתבים להם הסכים להעניק ראיון, בתנאי שהנושאים עליהם ידבר יהיו (מתוך המכתב. ח.א.):

  • הרשויות בצרפת "סימנו" את גאידמאק.
  • החקירה בצרפת התנהלה ממניעים פוליטיים ומטרתה "לחסל" פוליטית את 42 המעורבים כולל מספר שרים, חברי הפרלמנט הצרפתי ואנשי עסקים מובילים שנחקרו בפרשה
  • המטרה האמיתית של החקירה הפוליטית הזו היתה למנוע את האפשרות של הפוליטיקאי הצרפתי המוביל צ'רלס פסקואה, שר הפנים (משטרה ושירותים חשאיים), שמנע את האפשרות להתמודד בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות בשנת 2002. על פי כל הפרשנים, בשל העובדה כי השר פסקואה לא יכל להשתתף בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, הנשיא ז'אק שיראק נבחר ב -2002 כנשיא צרפת.
  • על מנת להגיש כתב אישום נגד השר פסקואה, ובכך למנוע ממנו להשתתף בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, החוקרים קישרו בין גאידמק והשר פסקואה. ואכן, בהתאם למספר מסמכים רשמיים, חלקם מסווגים, גאידמק במשך שנים רבות סייע לסוכנות הביון הצרפתית כדי לשחרר מספר קצינים צרפתיים שהוחזקו כבני ערובה לאחר שנשבו במהלך מבצעים צבאיים ביוגוסלביה לשעבר, מרכז אסיה או צפון הקווקז.

"על מנת להוכיח את הדברים, גאידמק העביר לכתבי ערוץ 2 מסמכים והצהרות של גורמים רשמיים, ביניהם, רמטכ"ל הצבא הצרפתי, ראש השירותים החשאיים של צרפת וראש מינהל הנשיאות בצרפת. מאז שנת 1995, הוענקו לגאידמק מספר פרסים ואותות צרפתיים, מהגבוהים ביותר, בעקבות פעילותו לשחרור אסירים וחטופים צרפתים" נאמר במכתב.

"על מנת להשמיץ את השר פסקואה וכדי להצדיק את החקירה, "פיברקו" החוקרים כי גאידמק ביצע "פעילות חשודה", וקבעו כי "מעולם לא שוחררו בני ערובה ואסירים צרפתיים בעקבות פעילותו של גאידמק", החוקרים האשימו כי האותות הממשלתיים הגבוהים ביותר שניתנו לגאידמק בהמלצת השר פסקואה ובתמורה מימן גאידמק את הפעילות הפוליטית של השר. בעקבות כך, השר פסקואה הואשם בשחיתות ונידון ב-2009 ל-3 שנות מאסר. במשפט זה נגזרו על גאידמק 6 שנות מאסר, במקביל, 42 הבכירים שהועמדו לדין הואשמו באספקת בנשק בלתי חוקי באנגולה".

"בשנת 2011, בבית המשפט לערעורים (הערכאה השיפוטית הגבוהה ביותר), כל ההאשמות בוטלו. העדים בערעור היו: הרמטכ"ל, ראש סוכנות הביון בצרפת, ראש הממשלה וקצינים בכירים של סוכנות הביון צרפתית. כולם כאמור העידו בשבועה, בפני בית המשפט, כי, בין השנים 1995 ו-1998, גאידמק אכן שחרר 9 קציני צבא צרפתים בארבעה מקרים שונים. כל המסמכים הרשמיים והווידאו של העדויות של העדים הנ"ל הוצעו לכתב ערוץ 2".

"כדי לא להכתים את הדימוי של הרשויות השיפוטיות הצרפתיות וכדי להצדיק את התביעה מאוד קשה נגד גאידמק במהלך כמעט 15 שנים, גאידמק בשנת 2011 נידון על ידי בית המשפט לערעורים, פשוטו כמשמעו "למילוט נכסים" וכתוצאה מכך הועמד לדין בגין הלבנת הון. יצוין כי, מנקודת מבט פרוצדורלית, הוא הועמד לדין בגין עבירת מס ללא מעורבות של רשות המסים".

"בשנת 2015, השר פסקואה מת מזקנה. רק אז היה גאידמק מסוגל לחזור לצרפת. ההחלטה של ​​בית המשפט לערעורים, אשר גזר על גאידמק מאסר 3 שנים היא סופית ולא ניתן לבטל אותה בגלל בירוקרטיה. אף על פי כן, תנאי הכליאה עשויים להיות שונים. גאידמק הדגיש לעיתונאים כי תנאי מאסרו הם שונים לגמרי מאלה הרגילים. שלטון צרפת, עבור מספר הסיבות, החליטו כי גאידמק יוכל לרצות את מאסרו בביתו".

"לאור העובדה כי אישיותו של גאידמק מושכת את תשומת הלב התקשורתית, עיתונאים רבים ממדינות שונות, וגם מישראל, פרסמו עשרות כתבות בנושא "הפרשה הצרפתית" האחרונה ומאסרו של גאידמק. לפיכך, ערוץ 2 ביקש ראיון. הכתב מערוץ 2 הבטיח כי הנושא היחיד של הראיון יהיה הסיפור האמיתי של גאידמק בפרשה הצרפתית, בפרט, את העוול הברור לו היה גאידמק היה קרבן".

"לכן, ביום רביעי ה-13 באפריל 2016, עיתונאית ערוץ 2 התקבלה על ידי גאידמק בביתו בפריז והראיון שארך 8 שעות נרשם. במהלך הראיון הזה, גאידמק הסביר, בצורה מאוד מפורטת, את העובדות המסוכמות לעיל, והציג את כל העדויות והווידאו התומכים בהצהרותיו".

"העקרונות שגאידמק הדגיש בראיון שלו היו: גאידמק לא ביצע כל פשע או עבירה כלשהי, גאידמק קיבל מספר מדליות ופרסים מהמדינה בצרפת ובישראל, נגד גאידמק פורסמו דברי לשון הרע דווקא בהקשר של תחרות פוליטית בצמרת הפוליטיקה הצרפתית והישראלית. התביעה שהוגשה ממניעים פוליטיים בצרפת, שימשה את השותפים העסקיים של גאידמק, חסרי היושר והנאמנות שגנבו את נכסיו".

"גאידמק קיבל את עיתונאית ערוץ 2 בדירה שלו בפריז והצהיר כי במצב הנוכחי שלו הוא "אסיר" בהתאם להחלטת בית המשפט הצרפתי. גאידמק אמר לכתבת כי תנאי מאסרו היו מאוד "נוחים", ולכן מה הוצג בתכנית היא הטעיה בכוונה תחילה, כגון: צילום הפנים מבית הסוהר שהוצג בכתבה, אינו קשור בשום צורה לגאידמק, גאידמק מעולם לא היה בסוג כלא שכזה. בתכנית בחרו בכוונה תחילה באופן ברור להראות את רגליו של אדם העובר במסגרון הכלא, על מנת להציג מצג שווא כי גאידמק הוא זה שמהלך לאורך המסדרון הזה".

"גאידמק במספר הזדמנויות הצהיר לכתבת ערוץ 2 כי הוא מעולם לא היה מעורב בשום סוג של סחר נשק. אף על פי כן, בתכנית הוצג סרטון של מאבק צבאי, כנראה באפריקה, ודבריו של גאידמק הוצאו מהקשרם באופן שיכול להוביל לצופים אל המסקנה כי גאידמק היה מעורב בסחר בנשק".

"במענה על שאלות הכתבת על דעתו על מדינת ישראל והחברה הישראלית בפרט, גאידמק אמר כי, לדעתו ובשל הספציפיות של המסורת והתרבות היהודית, מסורות יהודיות אלה לא יכולות להישמר במדינת ישראל. גאידמק הצהיר כי הדור שנולד בישראל מייצג אומה חדשה של ישראלים שנוטה להתרחק מעט מהשורשים היהודים, מסיבה זו, על פי גאידמק, מדינת ישראל היא מדינה אנטי-יהודית".

"גאידמק הסביר לכתבת בפירוט כי הפרשה שנקראה "פרשת בנק הפועלים", "בושלה" על ידי משטרת ישראל עם דגש על המפכ"ל דנינו, והיא הייתה דוגמה של פעולה אנטי-יהודית של הממשל בישראל".

כפי שהיה ברור לחלוטין כי, היה עניין רב בפרסום חקירת בנק הפועלים, למרות שברור באופן אובייקטיבי כי גאידמק לא היה קשור לפרשה זו. כתוצאה מחקירה זו של "בנק הפועלים", מאות מיליוני דולרים שהיו שייכים ליהודים בעולם נמשכו מהבנק זאת לאחר שהיהודים בעולם הפקידו את כספיהם בבנק הישראלי רק בכדי לתמוך בכלכלה הישראלית. החקירה חסרת השחר של בנק הפועלים "פקחה את עינהם" של היהודים בגולה לכך שמדינת ישראל אינה מונעת את הפרות זכויות האזרחים".

"גאידמק אמר לכתבת כי פעילותו בישראל הקשורה לפרויקט החברתי של גאידמק בתחום הספורט, כמו גם פעילות חברתית ותמיכה באזרחים שצריכים למצוא מקום בטוח בזמן ההפצצות של חמאס, לעתים קרובות מוצגות על ידי התקשורת הישראלית כמעשה שגידמאק עשה רק בשביל "לנקות את המוניטין שלו" ושאותו לא עשה עם "ידיים נקיות". גאידמק הסביר כי גישה זו של התקשורת הישראלית אינה בהתאם למסורת היהודית".

"עם תכנון ברור מראש, כתבת ערוץ 2 הוציאה אותו מהקשרו ועשתה שימוש רק במשפט "גאידמק אמר שמדינת ישראל היא מדינה אנטי-יהודית" מה שגרם לצופים רבים להאמין כי גאידמק אמר שמדינת ישראל היא אנטישמית. אגב, מניפולציה זו של כתבת ערוץ 2 נוצלה מיד על ידי כלי התקשורת ברוסיה, שטענו בטעות כי גאידמק האשים את מדינת ישראל ברדיפת יהודים".

"לאחר השידור של דברי גאידמק, הבימה ניתנה למשמיץ ידוע, העיתונאי גיא פלג, שאמר כי נכונה העובדה כי כל ההאשמות נגד גאידמק בישראל או בצרפת לא היו נכונות, אבל אין ספק כי בהרבה במקומות אחרים בעולם גאידמק נחשד בביצוע עבירות. גאידמק רוצה לדעת על אילו ראיות "עושה הצרות" פלג מבסס את אמירותיו בדבר גאידמק בערוץ הטלוויזיה ערוץ 2".

"גאידמק דורש מערוץ 2 לנקות את שמו באופן מיידי, גם על הנושא המוזכר במכתב זה ולתקן באופן מיידי את הטעויות שלהם על ידי שידור תוכן המכתב הזה באמצעות ערוץ 2".

מחדשות ערוץ 2 נמסר כי לא קיבלו לידיהם את המכתב המדובר ואין בכוונתם להתייחס לתוכנו.

מקורבי ארקדי מסרו כי המכתב הועבר לערוץ 2 ולעורך אולפן שישי קודם שליחת המכתב לתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר