הפרובוקציה תמנע?

עתירה לבג"ץ: נשות הכותל רק רוצות כיסוי תקשורתי, מטרתן להגחיך את היהדות

עתירה שהוגשה הבוקר לבית משפט העליון דורשת מבג"ץ להתערב ולמנוע את טקס "ברכת הכוהנות" שמתכננות קבוצה מ"נשות הכותל", בטענה כי מטרת האירוע - להגחיך את הדת היהודית (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עתירה שהוגשה הבוקר (שני) לבית משפט העליון דורשת מבג"ץ להתערב ולמנוע את טקס "ברכת הכוהנות" שמתכננות קבוצה מ"נשות הכותל", כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת".

העתירה שהוגשה על ידי עמותת "בצדק" דורשת למנוע את הטקס המתריס בטענה כי מטרת הטקס הוא לגרום לאלימות ולקבל כיסוי תקשורתי ל"פעילות פמיניסטית", כשלטענת העותרים "אין כל קשר בין הדת לבין נשות הכותל".

העותרים טוענים כי על פי מחקר שנערך בעבר, "נשות הכותל" מונעות אך ורק מתוך אידיאולוגיה "פמיניסטית" ואין לה כל קשר לדת, כשהעותרים מביאים את הפסוק המפורש בתורה "ויאמר ה' אל אהרן... ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבודת מתנה אתן את כהנתכם..." . או לחילופין: "וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל אהרון ואל בניו לאמר כה תברכו את בני ישראל..", שקובע חד משמעתית כי ברכת הכוהנים הינה מצווה העוברת מאב לבן.

העותרים טוענים כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

בעתירה נכתב כי "רחבת הכותל מלאה וגדושה באלפי מתפללים ומבקרים בכל ימות חול המועד פסח, ובייחוד בשעה 8:45 בבוקר, שעת תפילת שחרית ומוסף, היא השעה שבה מתוכנן להתקיים הטקס הנלעג של 'ברכת כוהנות'. "נשות הכותל מציעות לכל דורש הסעה חינם אין כסף אל הכותל המערבי ביום האירוע מבלי ליידע את הציבור על כך שמדובר באירוע בלתי חוקי ושנוי במחלוקת".

"נסיון העבר מלמד כי קיומו של טקס רב-משתתפים המנוגד להלכה היהודית ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח, צפוי לגרום לאלימות. במצב הדוחק וצפיפות האנשים קיימת וודאות קרובה לפגיעה של ממש בביטחון הצבור, על כל המשתמע מכך. בוודאות תיגרם פגיעה קשה ברגשות המתפללים הדתיים (האורתודוכסים)" נכתב בעתירה.

עוד נטען בעתירה, כי כדי להמחיש עד כמה מדובר בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה, "נציין כי בפרסומי המארגנות בשפה האנגלית - ורק בה בלבד - נטען כי האירוע הוא לכבודו של שחקן יהודי אמריקני שנפטר זה מכבר, ששמו ליאונרד נימוי ( Leonard Nimoy) שגילם בעבר תפקיד של חצי אדם- חצי חייזר/ חוצן (יצור מהחלל החיצון) שנהג לברך כשאצבעות ידיו מוחזקות כבברכת כוהנים..

בעתירה נכתב כי "מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב. זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא".

לסיכום מבקשים העותרים מבית המשפט להוציא צו ביניים שימנע את האירוע, שנועד לטענת העותרים לשים ללעג ולקלס את תורת ישראל בכלל, ואת טקס ברכת הכהנים ההמונית אשר אמורה להתקיים ברחבת הכותל המערבי למחרת היום, ביום ב' חוה"מ פסח (25/4/16) - בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר