הרב הציע צ'ק

זכיין של "קופיקס" סירב להכשיר את החנות לפסח - הרב הסכים לממן את ההפסד מכיסו

זכיין של רשת קופיקס ברמת השרון סירב להכשיר את חנותו לפסח בהתאם לנהלי הכשרות זאת בגלל הפסדים, לטענתו. בתגובה, רב העיר הציע לממן מכיסו את ההפסד של העסק, והזכיין התקפל (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
קופיקס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זכיין של חברת "קופיקס" ברמת השרון הודיע כי הוא מסרב להכשיר את החנות לפסח כפי הנהלים החדשים שקבעה מחלקת הכשרות הראשית ולפיהם יש להכשיר את העסק עד יום רביעי. לטענתו, הרשת מפיצה את הסחורה הרגילה (חמץ) עד יום חמישי והדבר עלול לגרום לו הפסדים. בתגובה, הציע רב העיר הגר"י אדלשטיין לממן מכיסו את ההפסדים - אולם אז בעל הסניף "התקפל" וניאות לעמוד בנהלים.

ולסיפור בהרחבה: מחלקת הכשרות הראשית הנחתה לאחרונה את האחראיים על הכשרות ברחבי הארץ, להודיע לבעלי העסקים כי היא משנה את נהלי הכשרת החנויות הכשרות לפסח. לפי הנהלים החדשים - כל חנות המעוניינת לקבל את כשרות הרבנות לפסח תחוייב להכשיר את העסק על ליום רביעי (השבוע), כשבמהלך היום העסק יישאר סגור לצורך ההכשרה.

אלא שהרב גיורא שרעבי, מנהל מחלקת הכשרות בעיר רמת השרון נתקל בהתנגדות של חנות אחת בעיר - זכיין של חברת "קופיקס" הודיע כי הוא מסרב להכשיר את החנות לפסח בעקבות העובדה שרשת קופיקס שולחת לזכיינים את הסחורה ה"רגילה" עד ליום חמישי, ורק החל מיום חמישי הספק מכשיר את המפעלים ומתחיל לשלוח סחורה כשרה לפסח.

הצ'ק של הרב אדלשטיין

הרב שרעבי, שהגיע היום (שלישי) לבקר את רב העיר הגאון הרב יעקב אדלשטיין המאושפז בבית החולים, סיפר לרב כי מאחר וכל העסקים שביקשו את ההכשר לפסח הודיעו כי יעמדו בנהלים החדשים ויאפשרו את ההכשרה ביום רביעי מלבד הסניף המקומי של קופיקס, בכוונת הרבנות לשלול את תעודת הכשרות של הזכיין.

אלא שלהפתעתו, הרב אדלשטיין כתב לו כי הוא מעוניין לכסות את ההפסדים שייגרמו לזכיין בעקבות סגירת הסניף ליום אחד. כשהרב אדלשטיין מסביר כי הדבר יגרום ל"פריצת גדר" של הרבנות הראשית ובסופו של דבר להחלשתו של ההכשר.

ההצעה של הרב

הרב אדלשטיין ביקש מהרבנים לכתוב צ'ק לבעל העסק על סך של 3,000 שקלים, סכום אותו אמור הסניף להכניס ביום שיושבת, זאת על מנת שבעל החנות יתרצה לסגור את הסניף ולא לפרוץ את גדרי הרבנות הראשית.

הרב גיורא שרעבי, מנהל מחלקת הכשרות ברמת השרון, והרב יעקב רוחמקין, מנהל מחלקת רבנות מהדרין ירושלים, שהתעסק גם הוא בנושא, אומרים כי לאחר שבעל העסק שמע את המעשה, הוא התרצה לסגור את הסניף ביום רביעי ורק ביקש כי "הרב אדלשטיין יברך אותו".

אבי כץ, מנכ"ל הרשת, מסר: "הזכיין מכחיש בכל תוקף וטוען כי זו הייתה יוזמה של הרב, בכל מקרה הנושא לא הגיע לידיעת הרשת ואני שמעתי את הסיפור הזה בפעם הראשונה מכתב "כיכר השבת". התביעה שלי היא כלפי הרב שלא פנה לרשת, כלפי כלל ציבור המשגיחים על החילול השם שהם גורמים ב-130 סניפי הרשת, שכל אחד דורש דרישות שונות מהזכיינים, כל אחד לפי דרישות רבו, התביעה שלי היא גם כלפי עצמי שלא לקחתי את הנושא מראש תחת טיפולי במישור הכלל ארצי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר