מתח ביוהנסבורג

'ניסה לעשות שלום ומואשם'; החל הדיון על הסגרת הרב ברלנד

בית המשפט ביוהנסבורג החל מוקדם מהצפוי את הדיון בבקשת ישראל להסגיר את הרב ברלנד. עורך דינו של הרב טען כי מאשימים אותו רק בגלל שניסה לעשות שלום בין היהודים לפלסטינים (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בית המשפט המקומי ביוהנסבורג החל בשעה זו (רביעי) את הדיון בבקשת ישראל להסגיר לידיה את מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד החשוד בעבירות חמורות ודרוש לחקירה במשטרה.

יצוין כי הדיון החל במפתיע בשעה זו והוקדם בשלוש שעות על ידי בית המשפט. בפתח הדיון נידונה השאלה האם לשחרר את הרב בחג הפסח או להשאירו במעצר.

מי שהפתיע במהלך היממה האחרונה היה דווקא פרקליטו של הרב, ת'מבה לנגה, פרקליט מקומי שטען כי הסיבה שרודפים את הרב ברלנד היא בשל הניסיונות שלו - לדבריו - להביא שלום בין היהודים לפלסטינים בישראל.

"מאשימים את הרב בגלל שניסה לעשות שלום בין העם היהודי לפלסטינים בישראל", טען. לדבריו: "הרב ברלנד הוא פשוט אדם רוחני ששיטות החינוך שלו שונות בישראל, הוא בן 80 ולא מהווה איום לאף אחד".

בתוך כך, עשרות חסידיו של הרב עושים את דרכם ליוהנסבורג בכדי לשהות במחיצתו במהלך חג הפסח הקרוב, כשהתקווה שלהם שבית המשפט המקומי לא יסגיר את הרב לרשויות בישראל כבר בסוף השבוע.

יצוין כי הרב ברלנד מאושפז בימים אלו בבית חולים מקומי וכוחות גדולים של משטרה מאבטחים אותו מחשש שיצליח לברוח מידיהם.

במקביל לדיון בבית המשפט, המוני חסידיו ומעריציו, החלו באמירת תהילים והתיקון הכללי להצלחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר