וּמִפְּנֵי חֲטָאֵינוּ גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ

פרובוקציית "ברכת כוהנות": אמירת הפסוקים ללא הרמת ידיים

למרות המאמצים והוראות הגורמים המשפטיים, עשרות מ'נשות הכותל' הגיעו הבוקר לתפילה בכותל המערבי, "הכוהנות" הקריאו את פסוקי "ברכת כהנים" בתוך מתחם מאובטח מחוץ לרחבה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: נשות הכותל)

למרות המאמצים שנעשו על מנת למנוע מקבוצת "נשות הכותל" לקיים את הפרובוקציה בדמות 'ברכת הכוהנות' ולמרות הנחיות היועץ המשפטי לממשלה למנוע את הטקס, עשרות מנשות הכותל הגיעו הבוקר (ראשון) לתפילה מאורגנת בכותל המערבי וביצעו את טקס 'ברכת הכוהנות'.

התפילה התקיימה מחוץ לרחבת עזרת הנשים, בתוך מתחם שגודר במחסומים שהקימה המשטרה, זאת בהתאם להוראות היועץ המשפטי לממשלה והנחיות שר הדתות ורב הכותל.

אך כאמור כוחות המשטרה לא מנעו מהנשים לקיים את הטקס המתריס מחוץ לרחבת הכותל המערבי.

מנגד, נשות הכותל טוענות כי הן לא ביצעו את הטקס המתוכנן במלואו וכי הן הגיעו להסכם לפיו יקראו הכוהנות את פסוקי ברכת הכוהנים ללא נשיאת כפיים וללא הרמת הטליתות, כחלק מהתפילה שאושרה.

(שירת נשים) 'נשות הכותל' הבוקר בכותל המערבי (צילום: נשות הכותל)

'נשות הכותל' דיווחו על "תפילת שחרית חגיגית", כלשונן, בהשתתפות של "למעלה מ-200 נשים", שלדבריהן באו לכותל "למרות התנגדותם של שר הדתות ורב הכותל".

מלשכת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ נמסר כי "הבוקר נעשה ניסיון נוסף של קבוצת נשים קטנה ביותר לקיים פרובוקציה בכותל, במסגרתה ביקשו לקיים טקס של "ברכת כוהנות" שמעולם לא נעשה בקהילה כלשהי בעולם. פעילותן הבוקר היא עדות נוספת למעשיהן שהינם פרובוקציה ומחלוקת ופגישה ברגשות, וחילול הקודש.

"רב הכותל המערבי הביע הערכה ליועץ המשפטי לממשלה מר אביחי מנדלבליט על החלטתו לאסור לערוך טקס זה ברחבת הכותל המערבי, והביע צער על כך שקבוצה זו בחרה להפר את החלטתו ולהגיע למרות כן לרחבת הכותל המערבי. במעשה זה הן מוכיחות כי לא ניתן יהיה לסמוך על כל סיכום עמהן".

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר כי "חג הפסח הוא חג ניצחונה הגדול של מסורת ישראל. לא בכח הזרוע שמר עם ישראל את מורשתו, אלא בכח יכולתו להתאחד סביב מסורת אבותיו מדי שנה, ולהתחבר אל שרשרת הדורות. כואב ומצער לראות כיצד קבוצה קטנה, המבקשת לסלול דרכים חדשות לעצמה, בוחרת לפגוע שוב ושוב באחדות הזו ובמסורת ישראל ובסמלה המובהק - הכותל המערבי; בבחינת 'גם לי גם לך לא תהיה'".

כזכור, בשבוע שעבר בתום דיון בלשכתו, הכריע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי טקס "ברכת הכוהנות" של "נשות הכותל" לא יתקיים מאחר והוא מפר את קדושת הכותל המערבי.

בדיון השתתפו פרקליט המדינה שי ניצן, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס וקציני המשטרה האחראים על אבטחת הכותל המערבי. כמו כן השתתף בפגישה עו"ד ארז מלול שנכח בדיון והציג את העמדה מטעם משרד הדתות והרבנות הראשית.

בישיבה הוצגה עמדת רב הכותל הגר"ש רבינוביץ והמשרד לשירותי דת, לפיה עריכת הטקס של "ברכת כוהנות" איננה בגדר "מנהג המקום" ברחבה, זאת, לאור העובדה כי טקס דתי של "ברכת כוהנות" לא מוכר, ובנוסף ממילא מעולם לא נערך ברחבת הכותל.

לפיכך, הוחלט על ידי המשתתפים ובאישור היועץ המשפטי לממשלה מבחינה משפטית כי עריכת הטקס אסורה בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר