"גרמו נזק לילדיהם"

בצעד חסר תקדים: המדינה תובעת את הורי ה"יוצאים בשאלה"

קבוצה של יוצאים בשאלה תבעה פיצוי מהמדינה בשל אי לימודי ליבה, ובתגובה, בצעד חסר תקדים, מפנה המדינה את האש לעבר הורי התובעים: "הם והוריהם יכלו לבחור ממגוון בתי ספר" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

כחצי שנה לאחר שקבוצה "יוצאים בשאלה" הגישו תביעת נזיקין נגד משרד החינוך וממשלת ישראל בטענה כי נפגעו מכך שלא למדו לימודי ליב"ה בילדותם, החליטה מדינה ישראל באופן חריג ביותר להפנות את האש נגד הורי התובעים ולהגיש תביעת פיצויים נגד הורי התובעים.

בתשובת המדינה לתביעה נכתב כי היא דואגת לחינוך לכל ילדי ישראל וכי האשמה מוטלת על הורי התובעים, בכתב התשובה שהגישה המדינה נכתב: "גם התובעים וגם הוריהם יכולים היו לבחור ממגוון בתי הספר הקיימים את המוסד הלימודי המתאים להם, להשקפת עולמם ולאורח חייהם כפי שאכן עשו".

"התובעים למדו בבתי ספר על פי בחירתם ובחירת הוריהם, ככל שהם סבורים שהלימודים בבתי ספר אלה גרמו להם 'נזק'... היה מקום לצפות שיפנו את טענותיהם כלפי הוריהם או כלפי בתי הספר בהם למדו". נכתב בכתב ההגנה שהגישה המדינה.

לטענת המדינה, התובעים החליטו לתבוע את מדינת ישראל מאחר שהבינו כי המדינה היא "כיס עמוק" בניגוד להוריהם, לכן החליטה המדינה להפנות את האש כלפי הורי היוצאים בשאלה כשהיא מאיימת כי כל נזק שייגרם למדינה יגולגל על הורי התובעים.

בתשובת המדינה נכתב כי אם אכן החוסר בלימודי הליבה גרם נזק לתובעים הרי שאז "יש להטיל את האחריות על הצדדים השלישיים והיא נבעה עקב חוסר זהירותם ו/או כתוצאה מהפרת הוראה חוקית או חובה חוקית". בכתב ההגנה נכתב כי במידה והורי התובעים לא ישיבו לכתב ההגנה הרי שיראו כמי שמודים בטענות ויחויבו בכל הוצאות המדינה בתביעה זו.

בעמותת "יוצאים לשינוי" שהגישה את התביעה במטרה לאפשר ליוצאים בשאלה להשתלב במסלולי השלמת הבגרויות המוצעות לחרדים תוקפים את המדינה על תגובתה וטוענים כי מדובר בהתנערות שמבוססת בחלקה על "השערות וסברות כרס".

לטענתם "בכתב ההגנה המדינה טוענת כי להורי התובעים הייתה זכות בחירה, ואלו בחרו שלא ללמד את ילדיהם ליבה, טענה מקוממת ולא חוקית שהרי אין זכות בחירה כנגד החוק (חוק חינוך חובה) ולכן תפקידה של המדינה היה לאכוף את החוק ולחייב את ההורים ללמד את ילדיהם ליבה. מכיוון שהמדינה לא עשתה כך הרי היא הנושאת באחריות למצבם של אותם ילדים כיום" אומרים גורמים בעמותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר