ההטעיה של מקדונלד'ס?

חשש חמץ גמור כ"ארוחות לפסח"; כך מכשילים יהודים תמימים

רשת הג'אנק-פוד מקדונלד'ס מציעה סדרת מנות בשם "ארוחות לפסח". הלחמניות הומרו בכאלו שאינן חמץ, אך הסניפים כלל לא הוכשרו. עובדים ברשת: "אנחנו משתמשים בכלים הרגילים" (חדשות, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רשת הג'אנק פוד "מקדונלדס", מוכרת בימים האחרונים סדרת ארוחות תחת השם "ארוחות לפסח". אלא שמבדיקה פשוטה בסניפים עולה כי מדובר בארוחות שאינן כשרות לפסח, ולכאורה מדובר בפרסום שמטעה לקוחות תמימים שסבורים כי הסניפים אכן הוכשרו לחג הפסח.

מבדיקת "כיכר השבת" במספר סניפי הרשת הפתוחים במהלך חול המועד עולה כי הלחמניות שמוגשות ללקוחות הוחלפו אמנם בכאלו שאינן חמץ, אלא שהחנויות ברשת כלל לא עברו הכשרה לפסח. יתר על כן, בשיחות שקיימו עם סניפי הרשת עלה כי ברשת עושים שימוש באותם כלים בהם עושים שימוש במהלך השנה.

למרות העובדה כי בעקבות הבישול וההגשה בכלי החמץ שלא הוכשרו מדובר לכאורה בחמץ גמור, המוכרים בסניפים אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי ארוחות הפסח של הרשת למעשה כשרות מכיוון שהלחמניות אינן עשויות מחמץ. עם זאת, אחד המוכרים ברשת ציין כי רטבים המצורפים לארוחות אינם כשרים.

"ארוחות מיוחדות לפסח" (צילום: מירב קריסטל, ynet)

למעשה, הסיבה בעקבותיה ברשת מקדונלדס מחליפים את הלחמניות בחג הפסח לכאלו שלכאורה אינן חמץ, היא מאחר וחוק החמץ אוסר על מכירת חמץ בפסח בפומבי.

מוכרת בסניף אחר של מקדונלדס אמרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי התפריט עצמו כשר לפסח, כך לדבריה, "אבל לא הכשרנו את הסניף". כשהתעקשנו על כך שבמידה והמקום לא עבר הכשרה הרי שהמקום אינו כשר לפסח, אמרה המוכרת: "אכן המקום לא כשר לפסח, אבל האוכל עצמו כן כשר לפסח".

בשעות האחרונות העלה העיתונאי רונן פולק ברשת החברתית טוויטר טענות נגד הרשת, כשהוא טוען כי מדובר בהטעיה של הציבור שרוצה להישמר מפני אכילת חמץ.

יצויין, כי בשבוע האחרון העלתה מקדונלדס קמפיין תגובה בעקבות דברי השר ליצמן נגד סכנות המזון המהיר ברשת, בו הוזכר בין היתר כי הרשת משתמשת רק בבשרים כשרים. "לקוח תמים שעושה אחד ועוד אחד יחשוב שזו רשת כשרה וכשרה לפסח, וזו ממש לא המציאות".

מהרשת נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "המסעדות הכשרות הן כשרות לפסח ועוברות הכשרה על ידי הרבנים (מסומנות בכחול) המסעדות הלא כשרות מוכרות תפריט מיוחד לפסח קרי לחמניות מקמח תפוח אדמה. מוצרי עוף, ממפעלים שעברו הכשרה ושאינם חמץ. יחד עם זאת מסעדות אלה לא עברו הכשרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר