סערת רבי ג'קוב

העיתונאי שחשף את הרב המתחזה: "אני סופג איומים"

העיתונאי הפולני קריסטוף קזמירצ'ק שחשף לפני כשבוע את פרשת "רבי ג'קוב", סופג איומים מצד הקהילה היהודית שמבקשת ממנו "לרדת מהסיפור". הרב הראשי של פולין: "ג'קוב לא היה רב" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
"רבי" ג'קוב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שהוסר מהרשת)

העיתונאי הפולני קריסטוף קזמירצ'ק שחשף לפני כשבוע את פרשת "רבי ג'קוב", הפולני שהתחזה לכאורה לרב יהודי בקהילת פוזנן, סופג בימים האחרונים איומים מצד הקהילה היהודית בעקבות חשיפת הפרשה, כך דיווח העיתון "גלוס וילקופולסקי" בו מועסק קזמירצ'ק.

לפי הדיווח, המאיים הוא ראש הקהילה היהודית בפוזנן שמשמש גם כסגן נשיא איחוד הקהילות היהודיות בפולין. בסוכנות הידיעות היהודית "JTA" דווח כי ראש הקהילה איים על העיתונאי ודרש ממנו לחדול מלכתוב על הסיפור של הרב המתחזה.

בתוך כך, הרב הראשי לפולין, מיכאל שודריך, פרסם הודעה רשמית בעקבות הפרשה בה נאמר: "יאצ'ק נישצ'וטה, הידוע גם כיעקב בן ניסטל, נעולם לא החזיק במשרה של רב בקהילת פוזנן. שירותיו גם לא נשכרו מעולם ע"י הקהילה. הוא אדם פרטי ומעולם לא ייצג את איחוד הקהילות היהודיות או את הרבנות של פולין. הוא ביקר במתקני הקהילה כאורח או כמתנדב".

כזכור, בראיון שהעניק בשבוע שעבר ל"כיכר השבת", סיפר העיתונאי קריסטוף קזימירצ'ק כי "משנת 2009 יאצק ניסזוקטה התחזה לאזרח ישראלי שעבד בחיפה, הוא אמר שקוראים לו יעקב בן ניסטל וטען שהבן שלו עדיין מתגורר בחיפה ומשרת בצה"ל".

"הוא התחזה כרב יהודי בפוזנן, השתתף באירועים רישמיים שבאחד מהם אף השתתפה שגרירת ישראל. הוא ניהל תפילות, אמר קדיש באירועים גדולים, ערך מפגשים בבתי ספר והרצאות בכנסיות והכין 'אוכל כשר' בשביל אורחים בקהילה. הוא אמר שהוא יודע עברית, אבל זה שקר".

"אחרי הדיווח שלי שהוא לא רב, השגתי מידע שהוא גם לא אזרח ישראלי מחיפה. צלצלתי אליו, בהתחלה הוא ניסה לרמות אותי, עד שבסוף הודה שזה לא שמו האמיתי". לדברי קריסטוף קזימירצ'ק: "ה'רב' הלך עם זקן ובגדים אורתודוכסים, הוא היה אחראי על הצרכים של הקהילה היהודית, סמכויות שנתנה לו ראשת הקהילה הגב' קובוס. התרשמתי בהתחלה שיש לו ידע ביהדות, עד שראיתי שהוא נוגע בקלף של ספר תורה ביד, מה שלא נהוג ביהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר