פירות ההסתה החילונית

נהג כינה את המשפחות החרדיות 'בהמות'; נוסעים חילונים מחו

נהג בחברת 'דן' השתלח בבוטות בנוסעים החרדים וכינה אותם "בהמות". חילונים שהיו על האוטובוס מחו בו, וכעת נערכים הנוסעים החרדים להגיש תביעה נגדו. החברה: "לא נעבור לסדר היום" (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

פירות ההסתה: נוסעים חרדים בקו 45 של חברת התחבורה הציבורית "דן", נדהמו לשמוע ביום רביעי האחרון את נהג האוטובוס מכנה את הנוסעים החרדים שהמתינו בתחנה בכינוי "בהמות". מעדויות של נוסעים חרדים ששהו באוטובוס המוביל מתל אביב לבני ברק והגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי רגע לפני שעצר לנוסעים החרדים בתחנה, פלט הנהג בבוז: "הנה עכשיו אני צריך לעצור ולהעלות את הבהמות האלה".

האירוע התרחש ביום רביעי, ד' בחול המועד, סמוך לשעה 20:20, אז המתינו עשרות חרדים בתחנת האוטובוס ב"גשר בבלי" לאחר שחזרו מבילוי ב"גני יהושוע" שממוקם בסמוך.

אליהו, נוסע חרדי ששהה על האוטובוס והיה עד להתבטאות המקוממת, מספר כי הנהג צעק בקול כי הוא עכשיו "נאלץ לעצור לבהמות האלה על הכביש" ללא בושה. "אני ישבתי באוטובוס ופשוט נדהמתי מהדברים שאמר הנהג כבדרך אגב, בקול גדול ומבלי להתבייש באמירה המקוממת" אומר אליהו.

"נפגעתי מאוד מדברי הנהג ולא העזתי אפילו למחות בו מרוב בושה. ראיתי שחלק מהנוסעים החילונים מחו בנהג, אני לא האמנתי שבמדינה שלנו נהג בתחבורה ציבורית יכול לעלוב בצורה כזו בציבור שלם מבלי להתבייש" מוסיף אליהו.

לדברי הנוסעים, לאחר שהחרדים עלו לאוטובוס, התחיל הנהג להטיח בהם דברים קשים ולקללם בשפה זולה. הנוסעים החילונים התערבו והסבירו לנוסעים החרדים כי הנהג התבטא בצורה פוגענית כלפיהם עוד לפני שעלו לאוטובוס. במהלך הנסיעה, לאחר שנוסעים חילונים מחו בנהג על האמירה כלפי הנוסעים החרדים, הוא ניסה לתרץ זאת והסביר כי אמר את הדברים רק משום שנוסעים חרדים עמדו בסמוך לכביש.

"אני יודע שהנהג השתמש בתירוצים אחרי הדברים הקשים, אבל אני הייתי שם וראיתי את השנאה שפורצת מהנהג בלי שום תרוץ, ואני יודע שמה שהוא אמר היה משנאת חרדים בלבד", אומר אליהו בתגובה לתירוץ של הנהג.

לאחר הנסיעה החלו חלק מהנוסעים שהיו עדים לתקרית לבחון את האפשרות להגשת תביעה נגד חברת "דן" ונגד הנהג באופן אישי, חלק מהנוסעים מספרים כי כבר בימים הקרובים יפנו למשרד התחבורה ולחברת "דן" בכדי לבקש הבהרות, לאחר מכן שוקלים הנוסעים הגשת תביעה נגד הנהג והחברה.

עו"ד משה מורגנשטרן אליו פנו חלק מהנוסעים אומר ל"כיכר השבת" כי "במהלך חול המועד הועבר אליי המקרה החמור המתואר בכתבה. הלקוחות החרדים שהיו על האוטובוס נפגעו מהאמירות הלא ראויות והחמורות של הנהג. לאחר שמרשי יקבלו את המידע כיצד חברת דן תטפל בנהג, נהג שפגע בציבור גדול הצורך דרך קבע את שירותי דן, יחליטו מרשי האם לנקוט בהליכים משפטיים נוספים כנגד חברת דן וכנגד הנהג".

"הגיע הזמן כי הציבור החרדי לא יהיה בן חורג בין כלל הציבורים בישראל וכי כל מי שפוגע בציבור זה ייענש במלוא חומרת הדין. במידה ודן לא ימצו את מלוא הדין עם הנהג מרשי ינקטו בצעדים מתאימים כנגד דן".

מחברת דן נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אנו מגנים כל התבטאות בוטה ובלתי ראוייה כלפי כל אדם ולבטח מצד נהג נותן שרות. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על התנהגות שכזו. הנהג יוזמן לברור משמעתי וההליך ימוצה עד תומו. לחברת דן יש את מלוא הכבוד והערכה לציבור החרדי המסור והנאמן שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר