מחזק את אחיו הראשון לציון

הגר"ד יוסף: "אוסר על האברכים לנסוע למירון בל"ג בעומר"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף מצטרף לדברי אחיו הראשון לציון הגר"י יוסף ואוסר על האברכים ותלמידי הישיבות לנסוע למירון ביום ל"ג בעומר: "בקול בוטח וחד משמעי" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן. וידאו: בן ציון שריף)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף מצטרף לאחיו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף וקורא לאברכים ובני הישיבות שלא לעלות לציון הרשב"י במירון במהלך יום ל"ג בעומר. הרב סיפר כי הוא אוסר על האברכים במוסדות 'יחווה דעת' שבראשותו לצאת למירון.

במהלך שיעורו השבועי המועבר כאן ב"כיכר השבת" התייחס הגר"ד יוסף לנושא ואמר: "שמעתי שאחי הגאון רבי יצחק יוסף, הראשון לציון, דיבר בנושא הזה. אני רוצה לחזק את הדברים".

הגר"ד יוסף סיפר שאביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל מעולם לא נסע למירון בל"ג בעומר, גם לפני 50 שנה, וגם כאשר היו יכולים להביא אותו להר בלא פקקים: "מעולם אבא לא נסע למירון בל"ג בעומר".

הגר"ד יוסף הוסיף כי היום משתדלים למנוע את הפריצות בהר מירון, והתייחס לארגוני הנשים שמידי שנה (חמש שנים) פונים למשרד הדתות נגד 'דרך מהדרין' בהר ואמר: "כל שנה מחדש יש את אלו שדווקא להכעיס, הם מדברים על 'הדרת נשים', צניעות של אשה זו אפליה, זה חוק המדינה, הפרדה זה ביזיון לאשה, למה? הנשים שלנו רוצות להיות נפרדות מהגברים, הן רוצות צניעות, וכל שנה נלחמים על מירון שלא יהיה 'דרך מהדרין', זו רשעות, זה להכעיס, ורשויות החוק של המדינה שלנו, חוקי סדום, משתפים אתם פעולה בנושא הזה".

חבר מועצת חכמי התורה אמר לאברכים כי בשל הפקקים הנסיעה הלוך וחזור לוקחת קרוב לעשר שעות: "הלך לו יום שלם בחיים שלו, הלך הכל. למה? בגלל 'מצוות עשה מהתורה' ללכת למירון, עשו פה מצווה גדולה מאוד...".

"רבי שמעון בר יוחאי היה רוצה שיהיה ביטול תורה כזה גדול? חס ושלום", הוסיף הגר"ד יוסף.

בסיום דבריו אמר חבר המועצת הגר"ד יוסף: "אני ממליץ לכל אחד לא לנסוע למירון, אני אומר את זה בקול בוטח וחד משמעי, לשבת וללמוד במקום זה. אצלנו בכולל יש איסור, אני אוסר על האברכים לנסוע למירון, אני ממליץ לשבת ולעסוק בתורה לעילוי נשמת רשב"י" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר