הרבנים מזהירים

חברה אמריקאית מציעה "שרימפס כשר"; רבנים חוששים ממראית עין

חברת מזון אמריקנית פרסמה בימים האחרונים כי פיתחה פירות ים מלאכותיים שיהיו כשרים לאכילה. מסעדות כשרות בירכו על הפיתוח, אולם רבנים חוששים מ"מראית עין" שעלולה לעורר בעיות (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שרימפס, עכשיו בגרסה הכשרה (shutterstock)

חברת מזון אמריקנית פרסמה בימים האחרונים כי פיתחה פירות ים מלאכותיים שיהיו כשרים לאכילה. על פי הודעת החברה, "השרימפס הכשר" מיוצר מאצות אדומות שמשמשות כמזון לפירות הים. החברה מערבת את אצות הים האדומות יחד עם חלבון מלאכותי ולדברי החברה מתקבל "שרימפס לכל דבר - אך כשר למהדרין".

בעוד מסעדות כשרות בעולם מברכות על המוצר החדש שלדבריהם יאפשר "להגיש ללקוחות את אותו הדבר בכשרות מהודרת" רבנים בבריטניה יוצאים נגד המוצר החדש ואומרים כי יתכן והדבר אסור לאכילה מפני מראית עין, כל עוד לא יבוצע סימן היכר משמעותי בין המוצר הכשר והמלאכותי לבין השרץ "המקורי".

"שרימפס כשר" שכבר משווק בעולם

הרבנים אומרים כי אם הדבר אכן מיוצר מחומרים כשרים, הרי שמבחינת כשרות גרידא מותר לאכול את ה"שרימפס המלאכותי", אך צריך לשקול את "מראית העין" ואת ה"הרגשה" שבאכילת דבר הדומה לאכילת שרץ האסור מהתורה.

אחד הרבנים בבריטניה הוסיף ואמר כי "הסתדרנו 3,000 שנה בלי לאכול את שרצי הים, אנחנו יכולים להמשיך ככה ולא דחוף לנו לאכול דווקא את המאכלות האסורים".

"השרימפס המלאכותי" הומצא על ידי חברה אמריקנית שלא חיפשה לייצר את המוצר ככשר, אלא לדאוג לתחליף צמחי כדי לפתור בעיה אקולוגית בארצות הברית. החברה הודיעה כי היא תתחיל לייצא את "השרימפס המלאכותי" לאירופה כבר בשנה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר