מבוכה במחוז החרדי

פרצה האבטחה שחשפה פרטים אישיים של מאות מורים חרדים

פרצה חמורה בשאלון של המחוז החרדי במשרד החינוך חשפה פרטים אישיים של מאות מורות ומורים במגזר החרדי וכמה מהמוסדות משתפים פעולה עם המחוז. מנהל מוסד: 'הפרת פרטיות בוטה' (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (Yaakov Cohen/Flash90)

פרצת האבטחה של המחוז החרדי במשרד החינוך: בימים האחרונים קיבלו עשרות מוסדות חרדים הכפופים למחוז החרדי במשרד החינוך, הודעה ממנהל המחוז בה הם מתבקשים לשלוח מורים ומורות להשתלמות לאחראי טיולים במוסדות. מורים שנשלחו למלא את פרטיהם דרך שירות חיצוני של חברת "גוגל", גילו כי פרטיהם חשופים לכל אדם שקיבל את הלינק לשאלון - וכך גם פרטיהם של כל מי שמשתף פעולה עם המחוז החרדי.

אחד ממנהלי המוסדות שפנה ל"כיכר השבת" סיפר כי לאחר שרשם מספר מורים להשתלמות, הם החלו לקבל טלפונים ממורים אחרים שבירכו אותם על ההצטרפות להשתלמות. "אחרי שקיבלנו מספר טלפונים התחלנו לבדוק את הנושא והופתענו לגלות שכל הנתונים הרגישים שהכנסנו למערכת חשופים לכל מי שיש לו לינק לשאלון" אומר מנהל המוסד.

הפרטים שנחשפו לעיני כל מי שקיבל את הלינק כללו תעודות זהות, שמות ופרטים אישיים. לדברי מנהל המוסד, מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות המורים: "אנחנו מכניסים את כל הפרטים האישיים של המורים והמורות, כולל שמות, כתובות, מספרי טלפון אישיים ומספרי תעודות זהות. לא יעלה על הדעת שהמאגר הזה יהיה פתוח לכל מי שרוצה, זו הפרת פרטיות בוטה", הוא אומר.

מלבד זאת, המנהל מעלה טענה על פגיעה ביחסי העבודה עם המפקחים במחוז החרדי, זאת מאחר שהמפקחים במחוז אחראיים על גיוס מוסדות חינוך שיכנסו לחסות המחוז. כעת, כשנחשפו הנתונים המלאים שכוללים אפילו את המפקח שאחראי על המוסד - עלולות להיווצר בעיות קשות מול המפקחים, כך לטענתו.

הרשימה חושפת - עשרות מוסדות מכל המגזרים חברים במחוז החרדי

מלבד הפרת הפרטיות החמורה, מהנתונים שמופיעים במסמך והגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי עשרות מוסדות חינוך חרדים (למעלה מ-130) כבר הצטרפו למחוז החרדי במשרד החינוך, זאת למרות ההתנגדות העזה של גדולי ישראל למחוז החרדי בתחילת דרכו - שלאחרונה נרגעה מעט.

על פי הנתונים שנאספו במאגר עד כה, מרבית המוסדות החרדיים, בהם תלמודי תורה בולטים במגזרים החסידיים, הספרדיים והליטאים, כמו גם הסמינרים המוכרים ביותר במגזר החרדי, הצטרפו למחוז החרדי במשרד החינוך.

מהמחוז החרדי נמסר בתגובה: "המשרד יבדוק את הדברים ובהתאם לצורך יטופל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר