בעקבות הדו"ח החריף

מדוע מאיר פרוש ויוסי דייטש צורפו כחברי עמותת ועד הרבנים לענייני צדקה

לאחר הדו"ח החריף נגד ועד הרבנים לענייני צדקה, צורפו מאיר פרוש ויוסי דייטש כחברים לעמותה, בכדי לפקח את השינויים בה. ברשם העמותות העלו תהיות לגבי ההליך והמטרות שמאחוריו (חרדים, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
יוסי דייטש ומאיר פרוש (צילום: כיכר השבת ויונתן זינדל - פלאש 90)

האם מאיר פרוש ניסה לסייע ל"ועד הרבנים"? לאחר שרו"ח רמי אלחנתי סיים את הדו"ח החמור ביותר נגד עמותה וועד הרבנים לענייני צדקה, הוא המליץ לפרק את העמותה וליישם מקצה שינויים מהותיים על מנת לתקן את הליקויים החמורים. אלא שעל פי רשם העמותות, עולה חשש שמדובר בשינויים "קוסמטיים" על מנת להכשיר את העמותה.

לאחר הדו"ח החריף, הודיעו הגורמים הרלוונטיים בעמותה כי החליטו לצרף לוועד העמותה את שני אנשי הציבור המוכרים במגזר - מאיר פרוש ויוסי דייטש, כחברי וועד בעמותה, זאת על מנת שיפקחו על השינויים בה.

במסמך שנשלח לפני כחצי שנה, מעלה רשם העמותות תהיות קשות בנוגע לצעדים אלו כשהוא כותב כי "העמותה אמנם מינתה מנכ"ל, אך המנכ"ל החדש הוא מבין העובדים שעבדו בעמותה גם בעבר, והיה כפוף בעבר למר גפנר. העמותה מינתה 2 חברי ועד חדשים בנוסף על 3 חברי הועד שכיהנו בעמותה בעבר. אשר לא הועברו מתפקידם למרות הליקויים החמורים".

"חברי הועד החדשים הם שני אנשי ציבור: מר מאיר פרוש ומר יוסי דייטש. עולה חשש כי כל מטרת מינוי 2 חברי הועד החדשים הנה ליצור חזות של התנהלות חדשה, אולם לא נראה כי יהיה בכך כדי להשפיע על הפעילות היומיומית של העמותה, כאשר מי שהיה "הרוח החיה" בעמותה בעבר, ממשיך לכהן בה כחבר ועד".

"אף אחד מגורמי העמותה שהיו נוכחים בפגישה, לא ידע מי מכהן באסיפה הכללית של העמותה, כך שנראה שגוף זה, שאמור לפקח על ועד העמותה, ולהחליף אותו במצבים כגון אלו, אינו רלוונטי בעמותה, ובוודאי שלא היה מעורב בהליכים שדורשים תיקון ליקויים".

"לאור האמור, נראה כי אין מקום לשנות את מסקנת הדוח, לפיה תיק העמותה יועבר למחלקת אכיפה ובקרה לצורך הגשת בקשה לפירוקה במסגרתה תישקל האפשרות להמשך הפעלת העמותה באמצעות מפרק מפעיל. על כן, תיק העמותה מועבר לחלקת אכיפה ובקרה לצורך ביצוע מסקנות דוח ביקורת העומק הסופי".

גורמים בסביבתו של פרוש אומרים היום (שני) ל"כיכר השבת" כי פרוש ניסה להיכנס לעמותה לאחר שמספר רבנים ביקשו ממנו לעשות כן, אך לדבריו בעקבות הסירוב של רשם העמותות לקבל את השינויים החדשים מחשש כי מדובר בשינויים קוסמטיים, הדבר לא יצא לפועל מעולם.

גורמים המעורים בנושא אומרים ל"כיכר השבת" כי פרוש לא היה חשוף כלל לביקורת העומק שמעלה חשדות כבדים לשורת עבירות פליליות חמורות, כמו גם הפרת נהלים בצורה חמורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר