5 דרכים יעילות להימנע מעקיצות יתושים

אתם ממוטטים מעייפות ורק מחכים לשינה שתגאל אתכם מהיום הארוך, אבל הזמזום לא מפסיק? ליקטנו 5 דרכים יעילות להימנע מעקיצות יתושים. ביניהן: ללבוש לבן -או בהיר- ולחזור לשימוש במאוורר (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אאוצ' (צילום: shutterstock)

אתם ממוטטים מעייפות ורק מחכים לשינה שתגאל אתכם מהיום הארוך, אבל הזמזום לא מפסיק ולמחרת תקומו מטושטשים אחרי שחיסלתם כמה מעופפים, אבל איכשהו הם ניצחו אתכם והשאירו עליכם נקודות אדומות מגרדות.

בעוד שבשוק קיימים לא מעט מוצרים המתפארים ביכולתם להרחיק יתושים, הנה 5 דרכים יעילות להימנע מעקיצות יתושים - ללא שימוש בכימיקלים.

לבשו גוונים בהירים

היתושים (ושאר מעופפים מציקים) הם לא סיבה להישאר בבית ולבטל תכניות כמו צהריים נחמדים בגינה עם הילדים. צבעים כהים בולטים יותר ליתושים כאשר הם מחפשים מזון, אבל צבעים בהירים אטרקטיביים עבורם פחות, כיוון שם מחפשים גוונים הנוגדים לקו האופק (שמים כחולים, אדמה חומה, דשא ירוק).

הקיפו את עצמכם בניחוח לבנדר

הצמח הריחני הזה יעיל ביותר גם נגד זבובים ועש. שתלו אותו בגינה ליד הבית, באדניות על החלונות או במרפסת, כך שהם יעניקו לבית מהניחוח שלהם.

אך יתרון הגנתי מלא תקבלו משפשוף הצמח או שמן אתרי לבנדר על העור, שעדיף על תרסיס נגד חרקים. בנוסף, הלבנדר מכסה על הריחות הטבעיים של הגוף, אלה שהחרקים נמשכים אליהם מלכתחילה.

או שתדחפו לכיסים דפי מייבש-כביסה

אם אין לכם שמן אתרי או גינה בהישג יד, אותו רעיון של ניחוח הלבנדר, עובד גם עם דפי מייבש כביסה. למעשה, כל ריח חזק שמתגבר על ריח הגוף הטבעי, ירחיק יתושים.

אכלו יותר שום

לאחר אכילת השום, משתחרר מהנקבוביות שמן-שום, המהווה מחסום בין ריחות הגוף ליתושים. רק זהירות עם זה, אכילה מוגברת של שום עשויה להרחיק מכם גם חברים ובני משפחה.

נשפו עליהם

לא, לא עם הפה. ובכן, מים מושכים יתושים, אך הרוח - מרחיקה אותם. כל רוח קלה מקשה על היתושים לעוף. הציבו בחדר מאוורר שלא יכוון אליכם, אך עדיין יוסיף לתנועות הרוח בחדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר