חשיפת כיכר השבת

רבני ברסלב מזועזעים: "לא היה דבר כזה מאז ימי שבתאי צבי"

סערת הספרים שהופצו ב'שובו בנים' וכללו תוכן שמצדיק את המעשים המיוחסים לכאורה לרב אליעזר ברלנד נמשכת. רבני ברסלב יוצאים במכתב חריף: "הדברים ראויים לקרוע עליהם קרע" (חרדים,ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פרסום ראשון: על רקע חשיפת "כיכר השבת" כי משפיעים ורבנים בחסידות ברסלב החלו להתבטא באופן חריף נגד הספרים "אמונת חכמים כהלכתה" ו"הכתב מבין האילנות" שכתבו חתנו ותלמידיו של הרב אליעזר ברלנד, היום (שישי) יוצאים גדולי הרבנים בברסלב נגד הספר ומכנים אותם "דברי כפירה ומינות". הספרים עוררו סערה לאחר שכללו תוכן שניתן היה לראות בו הצדקה למעשים המיוחסים לרב ברלנד.

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" עליו חתומים הרב יעקב מאיר שכטר, הרב שמואל משה קרמר, הרב נתן ליברמנטש, הרב שמעון שפירא והרב אליעזר מרדכי קניג, מחשובי רבני ברסלב, נכתב: "נזדעזנו לראות כבלע את הקודש בדברי הבל ורעות רוח שנכתבו בספר "אמונת חכמים כהלכתה" ובספר "הכתב שבין האילנות", שכביכול יש היתר לצדיקים לעבור על דברי תורה ואפילו על איסורים שהם ב"יהרג ואל יעבור"רח"ל מהאי דעתא שבשתא".

"הדברים ראויים לקרוע עליהם קרע שאינו מתמחה כי הם דברי כפירה ומינות שלא נשמעו מאז כת השבתאי צבי והפרנקיסט'ן שר"י".

מכתב רבני ברסלב (סריקה)

בהמשך כותבים הרבנים כי "פשוט וברור שאיסור חמור ונורא להסתכל בספרים הללו ואפילו באקראי, ויש עניין לאבדם מן העולם".

המכתב החריף ביותר נגד הגורמים ב'שובו בנים' שאחראים על הוצאת הספר, מגיע על רקע דברים חמורים שנכתבו בספר ונחשפו ב'כיכר השבת'. בספר נגדו חתמו הרבנים מופיעות תשובות המתרצות עבירה על "ג' חמורות" בטענה כי לצדיקים מותר לעבור על איסורים חמורים.

רבנים בכירים שנחשפו לספר אמרו כי הדבר מזכיר את שיטות הפעולה של משיח השקר שבתי צבי, והתריעו מפני ההשלכות החמורות שעלולות להיות לספר.

יצויין כי גורמים ב'שובו בנים' אמרו בימים האחרונים ל'כיכר השבת' כי הרב אליעזר ברלנד יצא בעצמו נגד הספר והורה לחסידיו שלא לקרוא בו, אלא שמסרטון שפורסם בימים האחרונים ברשתות החברתיות עולה כי משפיעים ב'שובו בנים' ממליצים לקרוא את הספר ולא מתנערים ממנו.

מ"שובו בנים" נמסר בתגובה כי הרב אליעזר ברלנד יצא כבר בעבר נגד הספר וכתב כי "יש לשרפם ולאבדם מן העולם כהרף עין ואסור להשאיר את הספרים האלה בשום מקום בעולם ואסור שישאר מהם שום זכר ח"ו".

מכתבו של הרב ברלנד נגד הספר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר