מסורבי קבלה בטלזסטון

שערורייה: לא התקבלו, יאלצו לנדוד לי-ם וגם לממן את ההסעות

לא די בכך שבמוסדות החינוך בישוב טלזסטון לא מסכימים לקבל עשרות ילדים, כעת נודע כי המועצה החליטה לשלול מההורים את הסבסוד האלמנטרי עבור הסעות לירושלים. ההורים: לא נשתוק (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (Serge Attal/Flash90)

בימים האחרונים סוערות הרוחות בישוב טלז סטון (קרית יערים) הסמוך לירושלים, לאחר שהוריהם של עשרות תלמידים ותלמידות מהישוב שלא התקבלו ללימודים בבית הספר ובחיידר המקומי, קיבלו הודעה מהמועצה המקומית כי הם יאלצו לשלם לבדם את הנסיעות לבתי הספר בירושלים בהם – מחוסר ברירה - לומדים ילדיהם.

ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין.

מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. כעת, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

א', המתגורר בטלז סטון, הורה לשני ילדים מסורבי קבלה לבתי הספר המקומיים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר באבסורד: "לא רצו לקבל את בני לגן המקומי שממומן על ידי משרד החינוך, ורק לאחר שהתעקשנו הסכימו לקבל אותו עד לכיתה א' בלבד. עכשיו, למרות שאני רוצה שבני ילמד בישוב ונאלץ לשלוח אותו בגיל צעיר כל כך לירושלים - המועצה לא מוכנה לממן את ההסעות".

א' וחבריו נפגעו כעת כלכלית, מכיוון שהחליטו לשלוח את ילדיהם למוסד חרדי בירושלים שמוגדר כחינוך מוכר שאינו רשמי, שכן, לדבריו, היועץ המשפטי של המועצה הבהיר כי רק בבתי ספר הממלכתיים המועצה יכולה להשתתף בהסעות. "נוצר מצב אבסורדי, בו אני רוצה לשלוח את הילד שלי למוסד בישוב, ולא זו בלבד שלא מאפשרים לי אלא שדורשים ממני לממן את ההסעה רק בגלל שאני רוצה מוסד חרדי".

הורה אחר אמר ל"כיכר השבת" כי "הטענה העיקרית היא שלמועצה יש אחריות לחינוך של כל הילדים בקריה, ואם אין להם פיתרון פה, אז על המועצה למצוא פיתרון. רוזנטל לא יכול להתנער מהסלקציה של בתי הספר פה בגלל שהוא נותן להם מבנה וגם מתקצב אותם. אז או שהוא ילחם בהם, או שידאג לנו לפתרון אחר".

"צריך להבין שכל הנסיעה לירושלים היא לא תענוג בשבילנו. ילדים שמחכים להסעה ב-7:00 בבוקר בגשם, וההסעה מאחרת בעשר דקות מגיעים סחוטים לחיידר".

הורה נוסף לילד מהיישוב אמר כי "לא יתכן שמועצה שצריכה לדאוג לכלל ילדי הישוב ומתקצבת את מוסדות החינוך, נשלטת ביד רמה ע"י אותם מוסדות. משפחות רבות המבקשות להשתלב בחינוך בישוב ונענות בשלילה, נאלצות לשלם ממון רב עבור הוצאות חינוך בעיר הקרובה ירושלים - מרחק של חצי שעה נסיעה במקרה ואין פקקים. עכשיו מגיעה המועצה ומטילה גזירה חדשה ומודיעה כי היא מתנערת מהמינימום שהיא מחוייבת - להוביל את הילדים הקטנים בבטחה למוסדות חינוך בהם יש שוויון".

לפני כשלוש שנים, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות בחוזר מנכ"ל, לממן את הסעות הילדים שלא התקבלו למוסדות 'מחוסר התאמה', במימון הוצאות ההסעות, כשהתקציב אמור להתחלק בין משרד החינוך לרשות המקומית.

אלא שכאמור, בשבועות האחרונים קיבלו עשרות הורים בישוב הודעה, לפיה המועצה לא תממן יותר את תקציבי ההסעות למקומות הלימודים בירושלים.

בשבוע הקרוב מתכננים ההורים לקיים סדרה של מחאות מול המועצה המקומית ומול ראש המועצה אברהם רוזנטל, בדרישה כי ישיב את התקציב, או לחילופין ידאג למוסדות חינוך ראויים גם עבור עשרות המשפחות המסורבות במוסדות הקיימים.

ביום חמישי הקרוב מתכננים ההורים להפגין מול בנין המועצה בדרישה למציאת פתרון מהיר ומיידי עבור ילדיהם.

גורמים במועצה המקומית אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי עד כה אכן נהגו לפנים משורת הדין לשלם את הוצאות ההסעות, זאת למרות שהחוק מחייב אותם לממן רק מחצית מדמי נסיעה בתחבורה ציבורית ולא בהסעות. אלא שלדבריהם, בשנים האחרונות עלה מספר התלמידים בצורה משמעותית וההוצאה הפכה לנטל על המועצה - במקביל לגרעון של המועצה בגלל הוצאות שונות. בעקבות כך הוחלט במועצה לממן רק את מה שהחוק מחייב, חצי מהוצאות הנסיעות בתחבורה הציבורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר