משבר כלכלי או תקלה חד פעמית?

עיכוב בתשלומי השכר לעובדים ברשת 'ברכת הארץ' של כרמל

עשרות עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' ובחברת 'שחק' הנמצאות בשליטת איש העסקים החרדי מנחם כרמל, חווים החודש עיכוב בתשלום השכר • כרמל: "היה עיכוב זמני של יום אחד" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
מנחם כרמל (צילום: אורי כהן)

משבר כלכלי או תקלה חד-פעמית? עשרות עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' ובחברת 'שחק' לשיווק קפואים הנמצאות בשליטת איש העסקים החרדי מנחם כרמל, לא קיבלו, נכון לשעות הבוקר (חמישי), את שכרם עבור החודש האחרון.

מדובר בצעד חריג ולא ברור זאת מכיוון שעל פי העובדים, במהלך 15 השנים האחורנות לא נרשמו עיכובים בשכר, אפילו לא פעם אחת.

עובד ברשת ששוחח עם "כיכר השבת" מספר כי כל עובדי חברת 'שחק' שכאמור עוסקת בשיווק עופות, דגים וירקות קפואים, לא קיבלו את השכר אותו הם היו אמורים לקבל עבור חודש יוני. העובד מספר כי המנהלים סיפרו לעובדים שמדובר בעיכוב מכיוון שסוכני המכירות לא ביצעו גבייה עבור חודש יוני וכי השכר ישולם לאחר יום.

אלא שנכון להבוקר, כאמור, העובדים מספרים כי עדיין לא קיבלו את השכר. על פי בירור שערכו חלק מהעובדים התברר כי גם עובדי המנהלה בחברת האם שבשליטת כרמל, "ברכת הארץ" (בר-כל), לא קיבלו את השכר. יצוין כי עובדי החנויות עצמם כמו קופאיות וסדרנים בחנויות כן קיבלו את השכר.

אחד העובדים מספר על המבוכה של המנהלים שלא יודעים להסביר מדוע השכר לא הועבר, ועל העובדה כי המנהלים עצמם לא קיבלו את שכרם. "זה לא קרה מעולם, ב-15 השנים בהם קיימת החברה, השכר הועבר כל חודש בלי שום תקלות, והנה השכר לא מועבר בפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה, ולנו מספרים סיפורים לא ברורים על העיכוב", אומר לנו צ. אחד העובדים ברשת.

עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' שכאמור גם הם לא קיבלו את שכרם, אומרים ל"כיכר השבת" כי יש תחושה של משבר קשה, לטענת אחד העובדים, העובדה שהסניפים ריקים מלמדים כי ככל הנראה העסק מפסיד. "למרות זאת עד היום עמדו בתשלומים" אומר לנו העובד ומוסיף כי "כיום אני לא רואה היגיון כלכלי בהפעלת הסניפים של 'בר-כל".

בנוסף, בני משפחה של עובדת נוספת במנהלה של הרשת, מספרים ל"כיכר השבת" כי עד לשעות הבוקר, היא לא קיבלה את המשכורת. בבוקר, כשהיא שאלה מתי השכר ישולם, נענתה כי עדיין לא יודעים, אך בשעות הצהריים נמסר לה כי הכסף הועבר לחשבון הבנק שלה.

מנחם כרמל, בעלי החברה, אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר היה בעיכוב זמני של יום אחד בהעברת השכר וכל המשכורות שולמו כבר. לדבריו: מדובר ב"השמצות על רקע השתייכותו האידאולוגית".

כאמור, חלק מהעובדים טוענים כי נאמר להם שהכסף הועבר לחשבון הבנק, אחרים טוענין מנגד כי עדיין לא קיבלו את שכרם.

את רשת 'בר-כל' ייסד מנחם כרמל שהיה מקורבו של הגרא"מ שך ובכיר במפלגת 'דגל התורה', רשת הקמעונאות שלו שהחלה ממכירת מוצרי יסוד במכולות (קנוטיינרים) בבני ברק, והפכה לסיפור הצלחה. בהמשך הקים כרמל גם אולמות חתונה במרכז בני ברק.

אלא שבשנים האחרונות בעקבות הפילוג הליטאי, ובעקבות העובדה כי כרמל מזוהה עם "הפלג הירושלמי", החלו גורמים שונים להכריז חרם על עסקיו ובעקבות השתייכותו הוא גם הפסיד את מקומו במפלגת 'דגל התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר